התנועה לאיכות השלטון פנתה בדרישה ליו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת להשלים את הליכי החקיקה בעניין המועצה לבטחון לאומי טרם יציאת הכנסת לפגרה

התנועה לאיכות השלטון פנתה בדרישה ליו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת להשלים את הליכי החקיקה בעניין המועצה לבטחון לאומי טרם יציאת הכנסת לפגרה
הפניה בעקבות המידע כי עד מועד היציאה לפגרה בתחילת אפריל לא נקבעו דיונים בוועדה לשם סיום הליכי הכנת הצעת החוק.
מכתבה של התנועה לאיכות השלטון לחה"כ צחי הנגבי יו"ר וועדת החוץ והבטחון הוא בהמשך לפנייתה הקודמת בנדון בו עמדה על החשיבות והצורך בסיום מהיר של הליכי החקיקה של הצעת חוק הממשלה (תיקון- המטה לביטחון לאומי) בעניין המועצה לביטחון לאומי.
התנועה מציינת כי בתשובה לפנייתה ציין ח"כ הנגבי כי הכנת הצעת החוק בוועדה, לקראת קריאה ראשונה, תעשה עוד בשנת 2007, על מנת שהצעת החוק תועלה להצבעה במליאה בהקדם האפשרי. והנה היום התבשרנו כי לא נקבע מועד להעלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאה, וכי עד מועד היציאה לפגרה בתחילת אפריל לא נקבעו דיונים נוספים בוועדה לשם סיום הליכי הצעת החוק.
ביום 26/7/07 הגיש צוות היגוי ליישום הדו"ח החלקי של ועדת וינוגרד, בראשות רא"ל (מיל.) אמנון ליפקין-שחק, את מסקנותיו. הצוות הוקם עפ"י החלטת ממשלה מיום 2/5/07.
1. המלצות הצוות עסקו בנושאים הבאים:
• מטה בטחוני-מדיני
• מרכז לניהול משברים
• העמקת בסיס הידע של שרי הממשלה
• כללים להצגת נושא בפני הדרג המדיני
• שילוב משרד החוץ
• הדלפות
הצוות הדגיש כי לוח-הזמנים ליישום ההמלצות צריך להיות מהיר ביותר וכי את חלק מההמלצות ניתן ליישם באופן מיידי.
מאז מנהלת התנועה לאיכות השלטון מעקב אחר יישום מסקנות הוועדה זאת מאחר ועל פי הפרסומים בכלי התקשורת עולה החשש לכאורה, כי רק חלק קטן מן ההמלצות הועברו לתהליך של יישום. התנועה מציינת כי הצעת החוק בעניין המועצה לבטחון לאומי נועדה להסדיר סוגיה מרכזית של בטחון לאומי ממדרגה ראשונה וזאת לאור העובדה שאנו ניצבים בימים אלה בפני אתגרים קשים בתחום הביטחוני מדיני.
התנועה סבורה כי מדובר בדיני נפשות וכי מן הראוי כי הוועדה לא תדחה את הטיפול בסוגיה למושב הכנסת הבא.
לאור זאת פונה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר ועדת החוץ והבטחון כי יפעל על מנת שהנושא יועלה לטיפולה החוזר של הוועדה עוד טרם היציאה לפגרה וכי ייקבע מועד להעלאת הצעת החוק לקריאה ראשונה בהקדם.