התנועה לאיכות השלטון בתביעה לבית הדין לעבודה בבאר שבע: יש לבטל מכרז ל 30 משרות אשר פירסמה עיריית רהט בניגוד לדין.תוך פגיעה בשוויון והימנעות מפירוט הנדרש מכל משרה ומשרה.

התנועה לאיכות השלטון בתביעה לבית הדין לעבודה בבאר שבע: יש לבטל מכרז ל 30 משרות אשר פירסמה עיריית רהט בניגוד לדין.תוך פגיעה בשוויון והימנעות מפירוט הנדרש מכל משרה ומשרה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל באמצעות עו"ד סלימאן אלזיאדנה וברק כלב מבקשת מבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע להורות על ביטול המכרז אשר יפורסם ע"י עיריית רהט בהיותו בלתי חוקי ופוגע בעיקרון השוויון, וכן להורות לעיריית רהט לפרסם תחתיו מכרז חדש ובהתאם לחוק.
מזה שנים רבות, מעסיקה עיריית רהט למעלה משלושים עובדים, בתפקידים בכירים וזוטרים, ובדירוגים שונים, ללא מכרז ותוך הפרה בוטה של החוק וכללי המינהל התקין. בתאריך 26/8/2007, הורה משרד הפנים לעירייה לפרסם מכרזים לאיוש המשרות בהן מכהנים העובדים שהתקבלו לעבודה בלא מכרז. מאחר והיא נמנעה מלמלא את הוראות המשרד הוא שלח לה ב 3 לפברואר 2008 תזכורת בעניין. בתאריך 12/2/2008, נאותה עיריית רהט להיעתר לדרישת משרד הפנים, ופרסמה בעיתון השבועי "אחבאר אלנקב", מכרז לקבלת למעלה משלושים עובדים בשלושים משרות מאוישות וביום 21/2/2008 תם הזמן להגשת מועמדויות, אך טרם התכנסה וועדת הבוחנים לבחירת המועמדים. העירייה לא ציינה בפרסום את דרישות התפקיד לכל משרה והסתפקה בהפניית המועמדים לחוקת העבודה והנחיות מנהליות. העותרת טוענת כי עיריית רהט פרסמה באופן "סיטונאי" במודעה אחת למעלה משלושים משרות תוך סטייה מהותית מכללי דיני המכרזים, ללא פרסום דרגות המשרות והכישורים הדרושים למילוי אותן משרות. הפנית ציבור המועמדים לחיפוש דרישות התפקיד למשרות ה"מוצעות" במקורות שאינם מכילים את המידע הדרוש ו/או שאינם נגישים להם, הינה בלתי חוקית ובלתי סבירה ונועדה לצמצם במידת האפשר הגשת מועמדויות נוספות, ופוגעת בזכותם של מועמדים לתחרות הוגנת עם "מתחרים" שמכהנים שמאיישים את המשרות המוצעות מזה שנים. התנועה טוענת כי עיריית רהט לא פרסמה את המכרז בעיתון יומי כמתחייב מתקנות המכרזים, ועל ידי כך מנעה מקהל המועמדים הפוטנציאליים למשרות נשוא המכרז אפשרות הגשת מועמדותם, ופגעה פגיעה חמורה בזכותם לשוויון שהיא אחת מאבני היסוד של המשטר בחברה הדמוקרטית. כן טוענת התנועה כי נפלו פגמים מהותיים בהליך המכרז, כי המכרז נערך למראית עין בלבד וכי יש בפגמים אלה כדי להביא לבטלותו והצורך להורות על בפרסום מכרז חדש על פי התקנות. על ידי פרסום המכרז, מנסה עיריית רהט "לתקן" עוולה בעוולה, שכן המכרז פורסם כדי לרפא פגם שנפל בקבלת עובדים המכהנים אף הם שלא כדין, בתפקידים שונים בעיריית רהט מזה שנים רבות, וכי מטרת המכרז הינה להכשיר בדיעבד את העסקתם של אותם עובדים ותו לא. התנועה טוענת כי אופן פרסום המכרז, בלא ציון דרישות המשרות הרלוונטיות, יש בו אף משום ניסיון מכוון לסכל הגשת מועמדויות לאותן משרות, ופוגע בעיקרון השוויון ומפלה לרעה מועמדים פוטנציאלים שחפצים להציג את מועמדויותיהם למשרות נשוא המכרז.