התנועה לאיכות השלטון קוראת לנשיא המדינה שלא לחון את עמרי שרון.

התנועה לאיכות השלטון קוראת לנשיא המדינה שלא לחון את עמרי שרון.

במכתבה לנשיא המדינה, שר המשפטים ולשר האוצר מציינת התנועה לאיכות השלטון כי על פי הפרסומים היום בתקשורת הגיש שר האוצר מר רוני בראון בקשת חנינה לח"כ לשעבר עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, וזאת שבועיים בלבד אחרי שהחל לרצות את עונשו.
התנועה סבורה כי היה על השר להימנע מפנייה זו, זאת נוכח השיקולים שיפורטו להלן. משהוגשה הבקשה, מן הדין ומן הצדק כי תידחה.
תחילה בהתאם להנחיות מחלקת חנינות של משרד המשפטים, רק לאסיר עצמו עומדת האפשרות להגיש בקשה לחנינה או לקיצור תקופת מאסר
שנית, הענקת חנינה למר עמרי שרון תביא לפגיעה חמורה וגורפת בעיקרון השוויון. מר עמרי שרון, ח"כ לשעבר, הינו אחד מאלפי אסירים המצויים בסיטואציה משפחתית ואישית לא קלה, והחלטה לחון אותו מבין כלל האסירים, רק בשל היותו אישיות ציבורית בכירה, הינה בבחינת ריקון עיקרון השוויון מתוכן, עיקרון שהוא נשמת אפו של השלטון הדמוקרטי. חובה עלינו להימנע מאפלייתם לרעה של אלפי אסירים ביחס למר שרון, שלחובתם חסרון ברור ביחס אליו והוא שאינם משתייכים לקבוצה של פוליטיקאים מהמדרגה הראשונה שישנו תמיד מי שיגונן עליהם ויעזור להם. קבלת בקשת החנינה, יש בה לשדר מסר לפיו לא כולם שווים בפני החוק ולקעקע את אמון הציבור בשלטון החוק במדינת ישראל.
שלישית, מר עמרי שרון הורשע בשורה של עבירות חמורות, המחייבות דחייה על הסף של בקשה זו, ובכללן: רישום כוזב במסמכי תאגיד, שבועת שקר, עבירות מנהלים בתאגיד ועבירות לפי חוק רישום מפלגות בגין קבלת תרומה אסורה, קבלת סכומים מעל למותר, הוצאת סכומים מעל למותר, אי ניהול מערכת חשבונות כנדרש. אין עסקינן בעבירות קלות אלא במסכת מרמה חמורה במיוחד, אשר אליה מצטרפות שורה של עבירות על דיני הבחירות. הרשעתו של מר שרון מעלה באופן ברור כי הוא מעל באמון הציבור.
רביעית, הגשת הבקשה על ידי שר האוצר ובפרט קבלתה על ידי נשיא המדינה, אם ותתקבל, יהיה בהן כדי ליצור מראית עין חמורה של פעולה ממניעים פוליטיים זרים שאינם ממין העניין. זאת, נוכח השתייכותם של שר האוצר, מי שהגיש את הבקשה לחנינה, האסיר עצמו, מר עומרי שרון, וכבוד נשיא המדינה, אליו הוגשה הבקשה, לאותה מפלגה. שלושת האישיים הבכירים הנ"ל כיהנו כח"כ מטעם מפלגת "קדימה" ונמנו על הנהגת מפלגת "קדימה". הגשת הבקשה האמורה, שלא לדבר על קבלתה, אם תתקבל בנסיבות הנ"ל, יש בה כדי לפגוע קשות באמון הציבור וכדי ליצור מראית עין חמורה של "יד רוחצת יד" ושל זילות שלטון החוק בפני שלטון הקרבה הפוליטית.

לאור כל זאת קוראת התנועה לנשיא המדינה לדחות על הסף כל ניסיון לחון את מר שרון או להפחית מעונשו. העבירות החמורות בהן הורשע מר שרון, הפגיעה החמורה בעקרון הדמוקרטי הנלוות להם, הפגיעה הקשה באמון הציבור ומראית העין של פעולה בהתאם לשיקולים פוליטיים וזרים לעניין, כל אלה מחייבים להימנע מקבלת בקשה זו.