התנועה לאיכות השלטון מבקשת מיו"ר מבשרת ציון כי חובות העבר שיש לגבות מהרצל כהן בהתאם לפסק דין בית המשפט יחושבו בהתאם לכל השטחים בהם החזיק ב 7 השנים האחרונות.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מיו"ר מבשרת ציון כי חובות העבר שיש לגבות מהרצל כהן בהתאם לפסק דין בית המשפט יחושבו בהתאם לכל השטחים בהם החזיק ב 7 השנים האחרונות.
כן מבקשת התנועה כי יוצא מכתב התראה למר כהן על פינוי השטחים וכי הוא יפונה תוך 21 יום ללא התראה נוספת.
במכתבה לראש מועצת מבשרת ציון מציינת התנועה לאיכות השלטון כי בהתאם פסק הדין בעתירה בעניינו של הרצל כהן מחוייבת המועצה לתבוע ממר כהן דמי שימוש בגין כל השטחים בהם החזיק בחלקה הנ"ל ב-7 השנים הקודמות להגשת העתירה") וזאת בתוך 60 יום, דהיינו עד ליום 27 באפריל 2008.
בהקשר לזה מבהירה התנועה ליו"ר המועצה: כי כעולה מפרוטוקול הדיון בבית המשפט המועצה כיום אינה יודעת באיזה חלק מהחלקה מחזיק מר כהן: "מה תפוס שם בפועל ומה לא? אין לי מושג" (דברי ב"כ המועצה בעמ' 2 לפרוטוקול הדיון, שורה 7).
התנועה מזכירה כי החלקה עדיין רשומה כולה ע"ש המועצה וחמור הדבר שהמועצה אינה יודעת מה נעשה בחלקתה שלה, אשר הינה שטח ציבורי השייך לכלל תושביה ולא לפולשים אליה. בהתנהלותה זו לא מילאה המועצה את חובתה כנאמן על הקופה הציבורית, וכמי שאמונה על שמירת נכסי הציבור.
לאור זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהמועצה לערוך במהירות האפשרית בדיקה מקיפה באשר למצב בשטח נכון להיום. זאת, בכדי לוודא באיזה שטח מחזיק מר הרצל כהן וכן כדי לוודא כי אינו מחזיק בלמעלה מהשטח שהותר לו, לפי שעה ועד אשר תבוטל ההסכמה שלו עם חב' נכסי ההסתדרות (הליך תלוי ועומד בבימ"ש השלום).
התנועה מציינת כי שהובהר בכתבי התשובה מטעם המועצה, כמו גם מטעמו של מר כהן, הלה החזיק במהלך השנים האחרונות בשטחים נרחבים בחלקתה של המועצה בגוש 30467 חלקה 18מעבר לשטחים שהוא מחזיק בהם כיום. הדברים עולים אף מפרוטוקול הדיון. לאור זאת מבקשת התנועה כי גביית חובות העבר, אשר המועצה נמנעה לאורך שנים ארוכות מלגבותם ללא כל הצדקה, ממר כהן, יחושבו בהתחשב בכל השטחים בהם החזיק בחלקה בשבע השנים האחרונות- כמצוות פסה"ד.
כן מציינת התנועה כי בהתאם לפסק הדין, המועצה "מחוייבת לממש תוך 90 יום מהיום את פסק הפינוי שניתן לטובתה בת"א 1567/95, אלא אם כן יתברר לה בתוך תקופה זו כי מר כהן פינה את כל השטחים בחלקה …, התנועה גם מבהירה כי לכשתבוטל ההסכמה, אשר אליה הגיע מר כהן עם חב' נכסי ההסתדרות, אשר תביעה לביטולה עומדת בפני ביהמ"ש השלום או לחלופין כאשר יוגדרו תחומי חלקתה של חב' נכסי ההסתדרות בחלקה ואלה לא יכללו את שטח A- על המועצה תהא החובה לקיים את פסק הדין משנת 1995, כמצוות פסה"ד בעתירה, להוציא למר כהן מכתב התראה ולפנותו מהשטח בתוך 21 ימים ללא כל המתנה נוספת.