התנועה לאיכות השלטון לשר התרבות מג'דלה: אין הצדקה עניינית לשלילת חברותו של ראש מנהל התרבות מר מיכה יינון מוועדת התמיכות במשרד.

התנועה לאיכות השלטון לשר התרבות מג'דלה: אין הצדקה עניינית לשלילת חברותו של ראש מנהל התרבות מר מיכה יינון מוועדת התמיכות במשרד.
במכתבה מבקשת התנועה משר המדע התרבות והספורט לחדש את חברותו של ראש מינהל התרבות בוועדת התמיכות במשרד.
במכתבה מציינת התנועה כי ועדת התמיכות הינה הגוף האחראי על חלוקת תקציבים למוסדות התרבות השונים, ונוכח זאת, חברותו של ראש מינהל התרבות בוועדה זו הינה בבחינת "המובן מאליו". ועדת התמיכות הינה כלי מדיניות מרכזי בפעילותו של מינהל התרבות, וראוי כי ראש מנהל התרבות יכהן כחבר בוועדה זו. החלטה לפיה ראש מינהל תרבות אינו חבר בועדת התמיכות תפגע קשות ביכולת המשרד להנהיג מדיניות ולעקוב אחר יישום מדיניות זאת.

התנועה מוסיפה כי ועדת התמיכות מחליטה לגבי כלל התנאים והנסיבות בהן יתוקצב גוף מסוים, בכלל זאת מוסדות תרבות, לרבות החלטה האם לאשר מתן תקציב ואם כן, באיזה סכום. נוכח כך, ראוי כי בעת קבלת ההחלטות, הנוגעות לעיתים לתקצוב מוסדות תרבות בהיקף של מאות אלפי שקלים, תעמוד בפני הוועדה תמונה מפורטת וממצה לגבי מוסדות התרבות, לגבי מדיניות המשרד בתחום זה ולגבי האופן בו נכון לתקצב מוסדות תרבות על מנת לקדם מדיניות זו. הצגת התמונה הכוללת בעניין מוסדות התרבות תיעשה באופן הטוב ביותר על ידי ראש מינהל התרבות עצמו, הרואה את התמונה בכללותה ומופקד על אותו התחום.

התנועה סבורה כי הפסקת חברותו של ראש מנהל התרבות בוועדת התמיכות, אשר חלק ניכר מעבודתה הינו חלוקת תקציבים בתחום עליו הוא מופקד , הינה בלתי סבירה, אינה ניתנת להצדקה עניינית ויש בה כדי לפגוע ביעילות פעילותה של ועדת התמיכות, בכלל זאת פגיעה בקופה הציבורית .

לאור האמור, התנועה קוראת לשר לפעול ללא דיחוי, ועוד טרם ישיבתה הקרובה של וועדת התמיכות, לחידוש חברותו של ראש מנהל תרבות בועדת התמיכות.