התנועה לאיכות השלטון במכתב לראש הממשלה : אל לראש הממשלה לעכב את הליכי החקירה נגדו.

התנועה לאיכות השלטון במכתב לראש הממשלה : אל לראש הממשלה לעכב את הליכי החקירה נגדו.

במכתבה לראש הממשלה מציינת התנועה כי כפי שמשתקף לאחרונה בכלי התקשורת, הרי שבקרב הציבור במדינת ישראל, מצטיירת תמונה קשה ומקוממת, לפיה ראש ממשלת ישראל מנסה לגרום לעיכוב הליכי החקירה נגדו וכן מנסה לכאורה לסכל קיום הליך יעיל וממצא.
כך, הגיש ראש הממשלה עתירה נגד שמיעת עדות עד המפתח בפרשה, כן פורסם, כי ראש הממשלה, לכאורה, איננו נענה לזימון דחוף לחקירה, זאת לכאורה תוך ניצול מעמדו כראש ממשלה, שכן חשוד מן המניין איננו חופשי, בד"כ, להשפיע כך על לוחות הזמנים של החקירה.
מצב בו ראש ממשלה מכהן, במקביל להתנהלותן של, לא אחת, אלא ארבע חקירות פליליות נגדו, הינו מצב קשה ולמצער בעייתי ביותר, הן לראש הממשלה, אך במיוחד לענייניה הבוערים של המדינה ולאזרחי המדינה, הראויים לשלטון נקי מכל רבב וחשש.
לראש הממשלה אמור להיות אינטרס מובהק לתרום למיצוי החקירות, באופן יסודי, יעיל ומהיר ככל האפשר. הן על מנת להסיר צל כבד מעליו, הן על מנת להתפנות לענייניה של המדינה והן על מנת להשיב את אמון הציבור בשלטון.
ראש הממשלה איננו מצוי מעל החוק ובמידה ויש אמת בחשדות נגדו, עליו לתת את הדין ככל אדם. כל מהלך, הנראה כהתחמקות או ניסיון לעיכוב הליכי החקירה, פוגע לא רק במערכת אכיפת החוק, אלא בעיקר פוגע במעמדו של ראש הממשלה, באמון בו ובאמון כלפי הממשלה ומעשיה.
קידום מהיר ויעיל של הליכי החקירה והוצאת האמת לאור, אמורים, נוכח המפורט לעיל, להיות אינטרס משותף של גורמי אכיפת החוק ושל ראש ממשלה, בפרט אם הוא טוען לחפותו.
מן הראוי, כי ראש הממשלה ימנע מכל מהלך, שיצור ולו מראית עין של ניסיון התחמקות או עיכוב הליכי החקירה וסיכול מיצוי החקירה וגילוי האמת.
ראש הממשלה שמצא לנכון להביט בעיני האומה וליתן גרסתו בנוגע לחשדות נגדו, ודאי יוכל להביט בעיני חוקרי המשטרה ולעשות כן במועד שהתבקש, וליתן לגורמי אכיפת החוק למלא את ייעודם.