התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת גאידמק- צדק לגימלאים

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת גאידמק- צדק לגימלאים

התנועה לאיכות השלטון באמצעות עו"ד דניאל קירס פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בפרשת גאידמק-צדק לגימלאים. במכתבה מציינת התנועה כי פורסם בימים האחרונים על כך שמר גאידמק הגיע לכאורה להסכם עם שלושה חברי כנסת מסיעת הגימלאים, לפיו יפרשו מהסיעה ויקימו סיעה נפרדת, תוך מתן הטבות לאותם חברי כנסת ו/או למקורביהם ותוך הזרמת מיליוני ₪ למימון הסיעה. התנועה אינה יודעת אם יש בפרסומים אמת.
מחוות הדעת של היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד נורית אלשטיין, עולה לכאורה כי בהסכם שבין ח"כ משה שרוני, אלחנן גלזר ושרה מרום-שלו לגין מר ארקדי גאידמק מיום 1.5.2008 הובטח איוש מקומות למועמד ספציפי, הקובע הבטחת המקום הראשון או השני ברשימת המועמדים לכנסת השמונה-עשרה לחה"כ שרוני, בניגוד לסעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת; כן עולה לכאורה מחוות הדעת כי התחייבויות כספיות בהסכם מעלות חשד לחריגה מהוראות חוק מימון מפלגות, התשל"ג-1973 וסעיף 25(א) לחוק המפלגות, התשנ"ב-1992.
הפרת סעיף 57א לחוק הבחירות לכנסת מהווה עבירה פלילית שדינה ששה חודשי מאסר או קנס 1000 לירות (ראו סעיף 126(6) לחוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969).
כריתת הסכם בענין תרומה אסורה לפי סעיף 25 לחוק המפלגות עלולה להוות קשירת קשר, לפי סעיף 499 לחוק העונשין, התשל"ז-1977, לבצע עבירה לפי סעיף 9א לחוק מימון מפלגות.
לאור זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהיועץ המשפטי לממשלה בחקירה פלילית בנדון. העניין לציבור בנסיבות העניין – מובהק וברור מאליו, ויורד לשורש המשטר הדמוקרטי בישראל.
עוד מציינת התנועה כי היא כבר החלה להתריע על החשש, שהתנהלותו של מר ארקדי גאידמק בזירה הפוליטית מציבה איום ממשי של השפעה מסוכנת של ההון על הדמוקרטיה בישראל. עקב דיווחים על כך שמר גאידמק קיים אירוע חלוקת מעטפות כסף בביתו בירושלים לאחר שפורסם על מועמדותם שלו ושל מפלגת "צדק חברתי" בבחירות מוניציפליות, פנתה התנועה בבקשה לצו מניעה התלויה ועומדת בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית.( תר"מ 08 /16 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ' גאידמק)