התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: עליך להימנע מטיפול במו"מ עם סוריה במצבך הנוכחי. כן פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להנחות את ראש הממשלה בנדון

התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה: עליך להימנע מטיפול במו"מ עם סוריה במצבך הנוכחי. כן פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להנחות את ראש הממשלה בנדון

עו"ד דניאל קירס בשם התנועה מציין במכתבו לראש הממשלה כי תלויות ועומדות נגדו ארבע חקירות פליליות, בחשדות לעבירות שחיתות חמורות .
במכתבה מציינת התנועה כי ראש הממשלה הצהיר כי יתפטר מתפקידו כראש ממשלת ישראל רק אם יוגש נגדך כתב אישום.
ערעור ראש הממשלה לבית המשפט העליון בניסיון למנוע את העדות המוקדמת נגדו נדחה אתמול, ודווקא היום, לפתע, מופיעים דיווחים בתקשורת על כך שישראל מנהלת משא ומתן עם סוריה.
הכישרון של לשכת ראש הממשלה לרבות המייעצים לה, בקשר לסדר היום התקשורתי, אינו סוד.
בין אם עיתוי הדיווחים על משא ומתן עם סוריה הינו מקרי בין אם לאו (ואם העיתוי אינו מקרי הדבר חמור ביותר), דבר אחד בטוח: לא ייתכן שראש ממשלה במצבו הנוכחי ינהל משא ומתן עם סוריה.
משא ומתן מדיני עם סוריה הינו ענין רגיש ביותר המצריך את אמון הציבור במקבלי ההחלטות. בין אם עיתוי המשא ומתן, בעת ניהול חקירות פליליות נגד ראש הממשלה , הינו מקרי בין אם לאו, מראית העין העולה ממנו הינה בלתי נסבלת. היא מעלה שאלות בעניין השיקולים בבסיס ההחלטה לנהל את המשא ומתן ובעניין השיקולים בבסיס ויתורים שאותם יהיה מוכן לעשות. יש במראית עין זו כשלעצמה כדי לקעקע את אמון הציבור במשא המתן המנוהל על ידו.
זאת ועוד. נוכח משאבי הזמן ומשאבי הנפש המופנים על ידי ראש הממשלה להגנתו בעניין ארבע החקירות הפליליות נגדו מתעורר ספק כבד לגבי יכולתו לנהל את ההליך הרגיש והחשוב של משא ומתן עם סוריה באיכות הנדרשת.
לאור כל זאת מבקשת התנועה למען איכות השלטון בישראל מראש הממשלה מר אהוד אולמרט להימנע לחלוטין מעיסוק באופן אישי, במישרין או בעקיפין, במשא ומתן עם סוריה מטעם מדינת ישראל בנסיבותיו הנוכחיות.
העתק המכתב הועבר גם ליועץ המשפטי לממשלה. התנועה מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה להנחות את ראש הממשלה נוכח האמור לעיל, כי עליו להימנע מעיסוק במשא ומתן עם סוריה כאמור.