התנועה לאיכות השלטון מבקשת לברר האם לכאורה בחר ראש הממשלה למנות אדם המקורב למנכ"ל משרדו כמנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לברר האם לכאורה בחר ראש הממשלה למנות אדם המקורב למנכ"ל משרדו כמנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים
בכתבה בעתון "ישראל היום" נכתב, כי לכאורה בחר ראש הממשלה למנות אדם הנחשב מקורב למנכ"ל משרדו, מר רענן דינור. זאת חרף העובדה, כי מועצת הרשות עמה מחויב הוא להיוועץ המליצה על מועמד אחר וחרף העובדה, כי וועדת האיתור שמינה המליצה על מועמדת אחרת.
במכתבה לראש הממשלה למנכ"ל משרד ראש הממשלה וליו"ר הועדה לבדיקת מנויים, מציינת התנועה לאיכות השלטון כי בעיתון "חדשות היום" פורסמה היום כתבה, פרי עטה של זיוה מוגרבי, העוסקת בהליכי מינוי מנכ"ל לרשות הלאומית למלחמה בסמים .
הרשות הלאומית למלחמה בסמים הינה תאגיד סטאטוטורי חשוב וחיוני ביותר, שנפשות רבות, משפחות וחברות תלויות בתפקודו המקצועי והתקין. עבודתה של הרשות הינה עבודת קודש, שלא ניתן להפריז בחשיבותו ובחיוניותו להגנה על החברה ועל פרטים בה.
חוק הרשות הלאומית למלחמה בסמים, התשמ"ח-1988, קובע בסעיף 14, כי השר (ראש הממשלה בעניינינו), בהתייעצות עם המועצה, ובאישור הממשלה, ימנה מנהל לרשות.
התנועה נלחמת מלחמה עיקשת ונושאת פירות להשרשת נורמות ראויות בבחירת מועמדים לתפקידים בשירות הציבורי ובמינוים, להבטחת מינויים ראויים ומקצועיים והליכי מינוי תקינים.
בכתבה נכתב, כי לכאורה בחר ראש הממשלה למנות אדם הנחשב מקורב למנכ"ל משרדו, מר רענן דינור. זאת חרף העובדה, כי מועצת הרשות עמה מחויב הוא להיוועץ המליצה על מועמד אחר וחרף העובדה, כי וועדת האיתור שמינה המליצה על מועמדת אחרת.
נבקש לברר האם כך הם פני הדברים ונודה להבהרות למידע זה.
במידה וכך הם הדברים ובפרט במידה ומועמד ראש הממשלה מקורב למר דינור, מבקשת התנועה לברר מדוע דחה ראש הממשלה את המלצות המועצה וועדת האיתור, ומדוע ראה לנכון להציג מועמדות של אדם זה בפני הוועדה לבדיקת מינויים והממשלה.
וכן מהם כישוריו של המועמד בו בחר ראש הממשלה והאם יש לו כשירות מיוחדת.
ראוי להדגיש, כי ראש הממשלה חב חובת התייעצות עם המועצה ומשמעותה, כי לא יכול להתעלם מהמלצתה, אלא לאחר שקילת המלצתה והצגת נימוקים ראויים ומספיקים. כן משעה שמינה וועדת איתור, כשם שראוי ונהוג לעשות, אין הוא יכול להתעלם ממסקנותיה ללא שקילתם והצגת נימוקים ראויים ומספיקים.