התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בדרישה להגיש ערעור על החלטת שופטת בית משפט השלום בנצרת השופטת כרמלה רוטפלד שהרשיעה את ראש עירית צפת לשעבר עודד המאירי בעבירות של קבלת שוחד , מרמה והפרת אמונים, ולמרות זאת קבעה כי אין בכך קלון.

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בדרישה להגיש ערעור על החלטת שופטת בית משפט השלום בנצרת השופטת כרמלה רוטפלד שהרשיעה את ראש עירית צפת לשעבר עודד המאירי בעבירות של קבלת שוחד , מרמה והפרת אמונים, ולמרות זאת קבעה כי אין בכך קלון.

במכתבה מציינת התנועה כי ביום 5.6.08 ניתן גזר הדין במסגרתו הורשע ראש עיריית צפת לשעבר, מר עודד המאירי, בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, זאת לפי הסדר טיעון שהושג בין הצדדים.
בגזר הדין מתוארות נסיבות חמורות לפיהן פעל המאירי, במסגרת תפקידו כראש העיר צפת, לקידום פרויקט בהיקף של למעלה מ-30 מיליון ₪ להקמת מרכז לקליטת עולים תוך שיש לו נגיעה אישית ברורה בקידומו.
נוכח נסיבות חמורות אלו, ביקשו ב"כ המאשימה, עו"ד אילנה ירושלמי ועו"ד גילי דביר, להשית על המאירי "מאסר בפועל לתקופה של 10 חודשים, מאסר על תנאי ארוך ומרתיע וקנס שיהיה בו כדי לשקף את הרווח הכלכלי הטמון בעבירת השוחד בכלל ובנסיבותיו של מקרה זה בפרט"
למרות האמור, החליטה כבוד השופטת כרמלה רוטפלד לדון אותו למאסר בפועל של 6 חודשים אשר ניתן לרצות בעבודות שירות, 8 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים, וכן קנס בסך 20,000 ₪.
בנוסף, וכאן החמור בכל, קבעה השופטת כי לעבירות שביצע המאירי לא נלווה יסוד של קלון.
עבירת השוחד, בה הורשע עודד המאירי, היא החמורה שבעבירות השחיתות אשר בספר החוקים, בישראל, כמו גם בכל מדינה מתוקנת. ביצוע עבירה זו, פוגע אנושות בערכים המוגנים על ידי הדין הפלילי באמצעות עבירות השחיתות: טוהר המידות, אמון הציבור , סדרי ממשל תקינים ויציבות הממשל.
עבירות אלה, ובפרט עבירת השוחד בה הורשע מר עודד המאירי, מצדיקות עונש הרבה יותר חמור הכולל קביעת קלון, זאת בכדי לבטא את חומרת המעשים והפגיעה היסודית בערכים המוגנים, פגיעה האינהרנטית לעבירת השוחד.
לקיחת השוחד על ידי עובד ציבור, ובפרט כאשר מדובר בנבחר ציבור בכיר כראש עיר, הינה המעשה הפלילי החמור ביותר בתוך קטגוריית המעשים המוגדרים על ידי כל חברה מתוקנת כמושחתים. אם בביצוע עבירת השוחד, לא יקבע קלון, אימתי כן ייקבע?
עם כל הכבוד לבית המשפט, המסר העולה מגזר הדין הינו כי עבירת השוחד היא דבר של מה בכך ושהעובר אותה יכול בנקל להיבחר שוב למשרה ציבורית. למותר לציין כי מדובר במסר חמור ביותר.
לאור חומרת הדברים, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מהיועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה לפעול לאלתר כדי להביא דברים על תיקונם ולהנחות את גורמי הפרקליטות הרלוונטיים להגיש ערעור על ההחלטה האמורה, תוך דרישה להשית על הנאשם עונש חמור יותר, של מאסר בפועל, אשר ילווה בהטלת קלון.
נוכח חומרת הדברים, מבקשת התנועה תגובה בהקדם, וזאת כדי לאפשר לתנועה לשקול את הצורך בנקיטה בצעדים נוספים מצידה.