התנועה לאיכות השלטון ערערה לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בב"ש שלא לחייב את עיריית רהט בפרסום דרישות המשרות שפרסמה במכרז לקבלת למעלה מ 30 עובדים, זאת נוכח הפגיעה בשוויון ובשקיפות העולים מהחלטה זו.

התנועה לאיכות השלטון ערערה לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בב"ש שלא לחייב את עיריית רהט בפרסום דרישות המשרות שפרסמה במכרז לקבלת למעלה מ 30 עובדים, זאת נוכח הפגיעה בשוויון ובשקיפות העולים מהחלטה זו.
התנועה לאיכות השלטון ערערה לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בב"ש שלא לחייב את עיריית רהט בפרסום דרישות המשרות שפרסמה במכרז לקבלת למעלה מ 30 עובדים, זאת נוכח הפגיעה בשוויון ובשקיפות העולים מהחלטה זו.
ביום 12/5/08 החליט בית הדין האזורי בב"ש לקבל את טענת התנועה בדבר פרסום מנוגד לחוק של מכרז שפרסמה עיריית רהט לקבלת למעלה מ- 30 עובדים נוכח העובדה כי המכרז לא פורסם בעיתון יומי אחד לפחות כפי שקבוע בתקנות. בית הדין החליט לבטל את המכרז וכן להורות על פרסום מכרז חדש תחתיו עד ליום 1/6/08 בהתאם להוראות תקנות העיריות.

יחד עם זאת, לא קבל בית הדין האזורי לעבודה בב"ש את טענה נוספת של התנועה לפיה נפל פגם בדמות היעדר פרסום הדרישות הרלוונטיות למשרות המוצעות וכי פגם זה מחייב את פרסום המכרז מחדש תוך פירוט הדרישות הרלוונטיות לכל משרה ומשרה.

לאור קביעה זו של בית הדין, ולאור השלכות הרוחב האפשריות של קביעה זו, החליטה התנועה להגיש ערעור על החלטה זו. בערעור שהגישה התנועה ביום 12/6/08 מציינת התנועה כי החלטת בית הדין לפיה אין כל פסול בהימנעות מפרסום דרישות המשרות המוצעות באם יתאפשר למועמדים לקבל את המידע הרלוונטי על ידי פקיד/עובד בעירייה, הינה בלתי סבירה.

התנועה אף טענה כי החלטת בית הדין האזורי בב"ש נוגדת את לשון החוק ותכליתו ופוגעת בעקרונות היסוד של דיני המכרזים לקבלת עובדים: שקיפות, שוויוניות וחשאיות.

התנועה מבקשת מבית הדין הארצי בירושלים להפוך את החלטת בית הדין האזורי, ולחייב את העירייה בפרסום המכרז מחדש תוך פירוט הדרישות הרלוונטיות לכל משרה מוצעת על מנת לשמור על השוויון בין המציעים הפוטנציאליים.