התנועה לאיכות השלטון קוראת שלא למנות את ניצב אילן פרנקו כסמפכ"ל המשטרה.

התנועה לאיכות השלטון קוראת שלא למנות את ניצב אילן פרנקו כסמפכ"ל המשטרה.
הפניה לאור חומרת ממצאי דו"ח ועדת זיילר על התנהלותו של ניצב אילן פרנקו הכוללים בין השאר שינוי גירסתו ואמירת דברים שאינם אמת לועדת בדיקה ממשלתית, התייחסות צורמת אוזן מקצועית לנוהלי המשטרה וחוסר הבנת האחריות הכרוכה במילוי משרה ציבורית בכירה.
במכתבה לראש הממשלה, השר לביטחון פנים, היוהמ"ש ומפכ"ל המשטרה, מציינת כי מפרסומים בתקשורת עולה כי ניצב אילן פרנקו, מפקד מחוז תל אביב, הינו לכאורה המועמד המוביל להתמנות כסגן המפכ"ל הבא של משטרת ישראל.
כידוע, תפקיד סגן המפכ"ל, בתור תפקיד "מספר 2" במשטרה, הינו תפקיד בכיר ומשמעותי ביותר וידוע גם כתפקיד נדרש בכדי להגיע לתפקיד המפכ"ל. כל זאת בגוף הממונה על אכיפת החוק ברוח ערכי היסוד של מדינת ישראל ומתוך שאיפה להקנות ביטחון אישי ואיכות חיים לתושבים (מתוך אתר האינטרנט של המשטרה).
ב-18.2.07 פורסם דו"ח "ועדת זיילר", שהביא להתפטרות המפכ"ל דאז, מר משה קראדי. הועדה עסקה בין השאר גם בהתנהלותו של ניצב אילן פרנקו, שבעת התגלגלות פרשת "האחים פריניאן" כיהן כראש אמ"ן במשטרה.
הדו"ח מעלה דברים חריפים על ניצב פרנקו ומבקר באופן נוקב את התנהלותו בפרשה עצמה ובזמן פעילות ועדת זיילר עצמה. בין היתר נאמר בדו"ח כי: בהתייחס למינוי נצ"מ יורם לוי למפקד ימ"ר דרום, שניצב פרנקו היה שותף לבדיקות שקדמו לו, נכתב בדו"ח הועדה כי ניצב פרנקו אינו מבחין עד היום בין מה שמותר לאסור אינו מבין את חשיבות לקיחת שיקולים שונים בחשבון לצורך עמידה באחריות הגדולה הכרוכה בתפקידו. עוד עולה מהדו"ח כי ניצב פרנקו מתייחס בקלות ראש לנורמות הנהוגות במשטרה ומחשיב עצמו מעליהן, כמעין רשות מחוקקת ומבצעת כאחד.
עוד עולה כי ניצב פרנקו שינה את גירסתו וסיפר דברים שאינם אמת אף בפני ועדת בדיקה ממשלתית.
ב-23.5.05 שיגרה הועדה מכתבי אזהרה למספר קצינים במשטרה, וביניהם ניצב פרנקו, שעשויים להיפגע ממסקנות הועדה. אכן, בדו"ח הוועדה הומלץ מפורשות כי ניצב פרנקו לא יוכל להגיש מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה:
"עדיין איננו בשל לתפקידים בכירים יותר, וזה המינימום..ניתן להסתפק בהמלצה כי למינוי הבא של מפכ"ל למשטרה הוא לא יהיה מועמד".

לאור חריפות דברי הועדה וגישת ביהמ"ש העליון לנושא התנהגות מועמדים למשרות ציבוריות בכירות, אין לדעתנו מקום למנות את ניצב פרנקו לתפקיד כה בכיר הן מבחינה אתית, משפטית וציבורית. אדם שמשנה את גירסתו ומספר דברים שאינם אמת לפי כל הגירסאות, גם לפי גירסתו שלו, לועדת בדיקה ממשלתית רשמית, מקל ראש בנהלי הגוף בראשותו הוא עומד ואשר אינו מבין את האחריות הכבדה הכרוכה בתפקידים הבכירים בגוף זה, אינו נקי מכל רבב, לא ניתן לסמוך על יושרו, על הגינותו ועל יסודיותו ושיקול דעתו ואסור שאדם שכזה יתמנה לאחד מהתפקידים שבראש הגוף האוכף את החוק במדינת ישראל.