התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה לביטול מכרז שפרסמה המועצה המקומית עראבה לקבלת 74 עובדים בניגוד לדין והפוגע בעקרון השוויון.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה לביטול מכרז שפרסמה המועצה המקומית עראבה לקבלת 74 עובדים בניגוד לדין והפוגע בעקרון השוויון.
התנועה באמצעות עו"ד סלימאן אלזיאדנה ברק כלב ומיקה קונר קרטן טוענת כי אופן פרסום המכרז, בלא ציון דרישות המשרות הרלוונטיות ואי פרסומו בשני עיתונים שאחד מהם יומי וכן פרסום המודעה בלשון זכר בלבד לגבי כמה מהמשרות ובלשון נקבה ביחס למשרות אחרות יש בו משום ניסיון מכוון לסכל הגשת מועמדויות לאותן משרות, ופוגע בעיקרון השוויון ומפלה לרעה מועמדים פוטנציאלים שחפצים להציג את מועמדויותיהם למשרות נשוא המכרז.
מזה זמן רב, מעסיקה המועצה המקומית עראבה כשבעים וארבעה עובדים, בתפקידים בכירים וזוטרים, ובדירוגים שונים, ללא מכרז ותוך הפרה בוטה של החוק וכללי המינהל התקין. בתאריך 26/8/2007, הורה משרד הפנים למועצה לפרסם מכרזים לאיוש המשרות בהן מכהנים העובדים שהתקבלו לעבודה בלא מכרז. במכתב האמור קובע משרד הפנים את יום 31/12/2007 כיום האחרון לפרסום מכרז פומבי לאיוש המשרות כדין. בתאריך 3/2/2008, הואיל והמועצה נמנעה מלמלא אחר הוראות משרד הפנים, שלח משרד הפנים על דרישתו לפרסם מכרז פומבי לקבלת העובדים כדין. בתאריך 6/5/2008, נאותה המועצה לדרישת משרד הפנים, ופרסמה בעיתון היומי "אל-איתחאד", מכרז לקבלת שבעים וארבעה עובדים למשרות מאוישות כאשר ביום 21/5/2008 תם המועד להגשת מועמדויות. למיטב ידיעת התנועה , נכון לכתיבת שורות אלה טרם התכנסה וועדת הבוחנים לבחירת המועמדים. בניגוד לנדרש על פי דין לא טרחה המועצה לפרסם דבר קיומו של המכרז בשני עיתונים יומיים לפחות כנדרש, אלא פרסמה דבר קיומו של המכרז בעיתון אחד בלבד. כמו כן בניגוד לדין לא טרחה לציין ולפרט בפרסום את דרישות התפקיד הרלוונטיות לכל משרה ומשרה ותחת זאת הסתפקה בהפניית המועמדים למנהלת כח אדם במועצה המקומית לקבלת טפסי הבקשה, הדרישות, התנאים והדירוג הרלוונטיים. בנוסף לכך, המודעה פורסמה בניגוד לדין בלשון זכר בלבד ביחס לחלק מהמשרות ובלשון נקבה בלבד ביחס למשרות אחרות. יצויין כי רק ביחס למשרת "לבורנט/ית" המודעה פורסמה הן בלשון זכר והן בלשון ונקבה. עוד מציינת התנועה כי אף מלשון המודעה ניתן ללמוד על סתירה פנימית, אשר גם בה יש כדי להעיד כי כל ההליך נועד למראית עין בלבד; כך, בעוד בפסקה הראשונה למודעה נאמר כי "המועצה המקומית עראבה מודיעה על הצורך באיוש המשרות הבאות" בפסקה האחרונה נאמר היפוכו של דבר: "מובהר בזאת כי כל המשרות מאוישות על ידי עובדי המועצה וכי הקבלה למשרה כרוכה בהתפנותה" . למרות הפניות הדחופות של התנועה לאור העובדה שנודע לתנועה כי בכוונת המועצה לפתוח את תיבת המכרזים כבר בימים הקרובים לא השיבה המועצה וכן לא נותר ונוכח דחיפות הדברים, לא נותרה עוד ברירה בידי התנועה אלא לפנות לבית הדין לקבלת הסעד המבוקש, ובכלל זאת בבקשה לצו מניעה זמני, כדי למנוע קביעת עובדות בשטח, ובפרט למנוע התכנסות ועדת המכרז לדון במועמדים שהגישו מועמדותם ו/או למנוע כניסתם לתפקיד של המועמדים שיבחרו על ידי ועדה זו, אם וכאשר תתכנס, שכן עובדות מעין אלה יקשו על בית הדין הנכבד להושיט סעד אפקטיבי בתביעה, אם וככל שתתקבל.