התנועה לאיכות השלטון: אין לקיים עסקת טיעון עם ח"כ הירשזון

התנועה לאיכות השלטון: אין לקיים עסקת טיעון עם ח"כ הירשזון
הפניה לאור דברי השופטת אופיר- תום בפתיחת משפטו של ח"כ הירשזון כי "לא צריך להתבייש לדבר כדי לסיים את התיק"(כך כפי שפורסמו הדברים בעיתון "הארץ")
במכתבה ליועץ המשפטי לממשלה, לפרקליט המדינה ולפרקליטת מחוז תל- אביב (פלילי) מציינת התנועה לאיכות השלטון, כי בהתאם לפרסומים היום בכלי התקשורת השונים עולה כי השופטת אופיר-תום ציינה בפתיחת משפטו של ח"כ הירשזון בפני הצדדים בביהמ"ש כי "לא צריך להתבייש לדבר כדי לסיים את התיק" (כך כפי שפורסמו הדברים בעיתון "הארץ"), זאת לפני שכב' השופטת שמעה כל ראיה בתיק הנדון.
ככל שהערת השופטת מתייחסת לאפשרות לסיים את כתב האישום החמור כנגד חה"כ הירשזון בעסקת טיעון, הרי שיש להוקיע ההצעה מכל וכל.
כשמדובר בנבחרי ומשרתי ציבור, אשר מואשמים בעבירות שביסודן טמונה הפרת האמון שניתן להם ע"י הציבור וניצול תפקידם לרעה- מן הראוי למצות עימם את הדין במלוא מובן המילה, שכן, בין היתר, יש ערך רב לאמירות הנורמטיביות שייצאו מבית המשפט בעניינם, כמו גם להרתעה שמייצר הליך משפטי בעניינם.
בנוסף, ראוי לתמוה מדוע בחרה כב' השופטת לרמוז על אפשרות שכזו, ככל שאמירותיה אכן התייחסו לעסקת טיעון, כאשר טרם שמעה ולו בדל ראיה בתיק. מהדברים עולה חשש שמא ההצעה נולדה אך לשם זירוז ההליך וסיומו תוך זניחת העובדה שמדובר בחבר כנסת, נבחר ציבור ומי שכיהן בתפקיד שר האוצר, על כל המשתמע מהצורך במיצוי הדין בעניינו והאינטרס הציבורי שבכך.
התנועה סבורה כי יש לדחות ההצעה להגעה להסדר טיעון מכל וכל; על רשויות אכיפת החוק בישראל לעמוד איתן כנגד הצעות מעין אלה ולשים בראש סדר העדיפויות את אינטרס הציבור במיצוי הדין עם נבחריו שמעלו באמונו.