יש לייעל את עבודת בתי המשפט דורשת התנועה לאיכות השלטון משר המשפטים

יש לייעל את עבודת בתי המשפט דורשת התנועה לאיכות השלטון משר המשפטים
התנועה סבורה כי יש לפעול לייעול ושיפור מערכת המשפט והתביעה, לפעול במרץ להשגת תקציביים ראויים להיקפי העבודה העצומים של מערכות אלה במקום לנסות ולקדם, על פני ימים ארוכים, עניין פרטני של שר זה או אחר.
במכתבה לשר המשפטים מציינת התנועה לאיכות השלטון כי לאחרונה שבה ועולה שאלת יעילות עבודת מערכת בתי המשפט, כמו גם יעילות עבודת רשויות התביעה. נראה כי מערכות אלה סובלות הן מתקציבים מדולדלים ותקנים בלתי הולמים והן מעבודה בירוקרטית מסורבלת ובלתי יעילה.
התנועה מציינת כי אכן במהלך השנה האחרונה נפתח, , בימ"ש מחוזי נוסף ואף מונו שופטים נוספים ואולם נראה כי בכך אין די. אנו עדים למקרים קיצוניים בהם נאשמים משוחררים נוכח הימשכות הליכים, אזרחים הממתינים לדיונים בעניינם במשך חודשים ארוכים וזוכים לפסק דין סופי בעניינם רק לאחר שנים ארוכות.
נוכח המצב הקשה יש להפנות את מלוא המרץ והלהט לטיפול בנושא. עם זאת, לאור ההתרחשויות האחרונות, נראה כי מרץ ולהט ישנם ואולם הם מתועלים לקדם ענייניו האישיים של שר אחר בקדימה לשם בחינה שלישית במספר- לאחר בדיקה פנימית, הכרעת ביהמ"ש בעניין ובדיקה של גורם חיצוני בלתי תלוי, שאף המליץ המלצות אופרטיביות בנושא – של אירועים פרטניים הנוגעים לשר בממשלה שהורשע במעשה מגונה. התנועה סבורה כי יש לפעול לייעול ושיפור מערכת המשפט והתביעה, לפעול במרץ להשגת תקציביים ראויים להיקפי העבודה העצומים של מערכות אלה במקום לנסות ולקדם, על פני ימים ארוכים, עניין פרטני של שר זה או אחר.