התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש אגף החקירות במשטרת ישראל ניצב יוחנן דנינו בדרישה לפעול בלא דיחוי לקביעת מועד חקירה דחוף נוסף לראש הממשלה אשר בו יעמוד לרשות צוות החוקרים כל הזמן הנדרש לחקירה מבלי שניתנת לראש הממשלה האפשרות להגבילו.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש אגף החקירות במשטרת ישראל ניצב יוחנן דנינו בדרישה לפעול בלא דיחוי לקביעת מועד חקירה דחוף נוסף לראש הממשלה אשר בו יעמוד לרשות צוות החוקרים כל הזמן הנדרש לחקירה מבלי שניתנת לראש הממשלה האפשרות להגבילו.

במכתבה לניצב יוחנן דנינו ראש אגף החקירות מציינת התנועה לאיכות השלטון כי מהתנהלותו של ראש הממשלה לאורך החקירה המתנהלת כנגדו נוצר הרושם לפיו הוא מנסה להקשות על הליכי החקירה נגדו בכל דרך, תוך שהוא מנסה לכאורה לסכל קיום הליך יעיל וממצה.
הדבר עולה בבירור מתמליל חקירתו האחרונה של ראש הממשלה, ממנו מצטיירת תמונה קשה ומקוממת, לפיה ראש הממשלה מנסה לכאורה, בדרכים שונות, לעכב את החקירה, לבזבז זמן חקירה יקר מתוך הזמן המועט שהוקצב לחקירה, ולמנוע מן החוקרים את האפשרות לרדת לחקר האמת, תוך מתן תשובות מתחמקות ומתחכמות.
להתנהלותו של ראש הממשלה במהלך חקירתו, מתווספים צעדים נוספים, אשר גם הם תומכים באותו רושם של ניסיון להקשות על החקירה. כך, הגיש ראש הממשלה עתירה נגד שמיעת עדות עד המפתח בפרשה, כן פורסם, כי ראש הממשלה, לכאורה, מנצל את מעמדו כראש ממשלה כדי להשפיע על לוחות הזמנים של החקירה, בעוד שחשוד מן המניין איננו חופשי, בד"כ, להשפיע כך על לוחות הזמנים של החקירה.
התנועה מציינת כי לראש הממשלה אמור להיות אינטרס מובהק לתרום למיצוי החקירות, באופן יסודי, יעיל ומהיר ככל האפשר. הן על מנת להסיר צל כבד מעליו, הן על מנת להתפנות לענייניה של המדינה והן על מנת להשיב את אמון הציבור בשלטון.
ראש הממשלה איננו מצוי מעל החוק ובמידה ויש אמת בחשדות נגדו, עליו לתת את הדין ככל אדם. כל מהלך, הנראה כהתחמקות או ניסיון לעיכוב הליכי החקירה, פוגע לא רק במערכת אכיפת החוק, אלא בעיקר פוגע במעמדו של ראש הממשלה, באמון בו ובאמון כלפי הממשלה ומעשיה.
קידום מהיר ויעיל של הליכי החקירה והוצאת האמת לאור, אמורים, להיות אינטרס משותף של גורמי אכיפת החוק ושל ראש ממשלה, בפרט אם הוא טוען לחפותו.
מן הראוי, כי גורמי החקירה יפעלו באופן שלא יאפשר עוד לראש הממשלה להשפיע לרעה על התנהלות החקירה בכל הנוגע לקביעת מועדיה, משכה ומתווה החקירה. מן החקירה האחרונה עולה כאמור בבירור כי השאלות נשאלו בלחץ ובדחיפות שנוצרה עקב מגבלת הזמן שהועמדה מראש לחוקרים( שעת חקירה אחת) כמו גם התנהלות ראש הממשלה שגזלה זמן חקירה יקר.

לאור זאת פונה התנועה לאיכות השלטון לניצב דנינו על מנת שיפעל בלא דיחוי לקביעת מועד חקירה דחוף נוסף אשר בו יעמוד לרשות צוות החוקרים כל הזמן הנדרש לחקירה מבלי שניתנת לראש הממשלה האפשרות להגבילו.