התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי ממשלת ישראל תקבל החלטה מיידית בנוגע לאופן יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית בנושא הסיוע לניצולי השואה (ועדת דורנר).

התנועה לאיכות השלטון מבקשת כי ממשלת ישראל תקבל החלטה מיידית בנוגע לאופן יישום המלצות ועדת החקירה הממלכתית בנושא הסיוע לניצולי השואה (ועדת דורנר).

במכתבה לראש הממשלה היוהמ"ש , שרי האוצר, הרווחה, השר לענייני גימלאים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, מציינת התנועה כי מזה זמן רב נמשכים הדיונים בעניין הסיוע לניצולי השואה. על אף ההד הציבורי הרחב, ההסכמה הציבורית וההצדקה המוסרית, אלפי קשישים הנמנים על אוכלוסיית ניצולי השואה החיים כיום בישראל אינם זוכים לקיום מינימלי בכבוד.
דו"ח מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, שהתפרסם בחודש אוגוסט 2007, הצביע על "ליקויים חמורים בטיפול בניצולי השואה". על רקע זה החליטה ביום 7 בינואר 2008 הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת נושא הסיוע לניצולי השואה.
על יסוד החלטה זו מינתה נשיאת בית-המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, את ועדת החקירה וחבריה. כיושבת-ראש ועדת החקירה מונתה שופטת בית-המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר. ממצאי ומסקנות דו"ח ועדת החקירה פורסמו ביום 22 ביוני 2008.
אין חולק, כי בהתחשב בשנות חייהם המתקדמות של אוכלוסיית ניצולי השואה וברגישות הנושא הנידון מתבקש ומתחייב טיפול דחוף ומיידי לבחינת ויישום מסקנות הדוח .
לפי פירסומים בכלי התקשורת, ציינה דורנר, כי להערכתה, הקצבת 20 יום ליישום ההמלצות היה "מאמץ נכון משום שחשבנו שאחרת יהיה דוח אבל לא יהיו ניצולים". עוד הוסיפה, כי "אנשים מבוגרים זקוקים לכסף שמגיע להם, גם מוסרית וגם משפטית".
על רקע האמור, ובהתחשב בדחיפות העניין, התנועה לאיכות השלטון מבקשת, כי ממשלת ישראל תקבל החלטה מיידית בנוגע לאופן יישום המלצות ועדת החקירה.
לאור דחיפות הנושא מבקשת התנועה לאיכות השלטון תשובה מיידית תוך שבוע מיום כתיבת מכתבה