בג"צ הורה לשר הפנים לשוב ולשקול את מנוי הרצל גדז' כראש הוועדה הקרואה של המועצה המקומית מגדל ובמסגרת זאת לבחון את הממצאים כנגדו המצויים בחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי מר שי ניצן וזאת לאור התעלמות שר הפנים מהממצאים בשלבים שקדמו למינוי.
ההחלטה בדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון אשר עתרה לבג"ץ לביטול מינויו של הרצל גד'ז כראש הועדה הקרואה מגדל או כל רשות מקומית אחרת
בהחלטתם ציינו הנשיאה השופטת דורית בייניש השופטת איילה פרוקצ'יה והשופט חנן מלצר כי לאור התעלמות שר הפנים מהממצאים שהיו קיימים בתפקודו של הרצל גד'ז כממונה על מחוז הצפון ועל מינויו כראש הוועדה הקרואה מגדל ייבחון שר הפנים את הממצאים המצויים בחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי שי ניצן וישמע את התייחסותו של הרצל גדז'. לאחר מכן שר הפנים ינמק האם לאור הממצאים הללו כשיר גדז' להמשיך ולכהן כראש הועדה הקרואה מגדל.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב ודפנה קירו כהן עתרו לפני מספר חדשים לבג"צ למתן צו על תנאי המורה לשר הפנים ולמנכ"ל משרדו לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם ו/או ימנעו ממינוי הרצל גד'ז לתפקיד ראש הועדה קרואה ו/או ממונה של המועצה המקומית מגדל ו/או רשות מקומית אחרת, זאת נוכח מצבור הראיות והממצאים בעניינו, כמו גם המלצות גורמים מוסמכים המצביעים על דפוס פעילותו המאופיין בהתנהלות המנוגדת ניגוד גמור לכללי מנהל תקין ולדין, חסרת תום לב, שרירותית, תוך התעלמות מנהלים ברורים ומהחלטות שיפוטיות. הכול תוך שימוש לרעה בסמכות שהופקדה בידיו, ניצול הכוח הרב הגלום בתפקידיו הבכירים במשרד הפנים, והתנכלות למי שהעז לעמוד מולו. כן מבקשת התנועה צו על תנאי המורה לנמק מדוע לא יפעלו לסיום כהונתו במשרד הפנים ו/או לסיום כהונתו בתפקיד הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים.
יצוין כי התנועה לאיכות השלטון עתרה לפני כשנה לבג"ץ להוציא צווים על תנאי אשר יורו לשר הפנים, מנכ"ל משרד הפנים ונציב שירות המדינה לנמק מדוע לא יפעילו את סמכותם, ויביאו לסיום כהונתו של הרצל גד'ז הממונה על מחוז צפון במשרד הפנים בשירות המדינה בכלל ובמשרד הפנים בפרט, וזאת לאור מצבור הראיות והממצאים בעניינו, כמו גם המלצות גורמים מוסמכים המצביעים על דפוס פעילותו המאופיין בהתנהלות המנוגדת ניגוד גמור לכללי מנהל תקין ולדין, התנהלות חסרת תום לב, שרירותית, תוך התעלמות מנהלים ברורים. הכול תוך שימוש לרעה בסמכות שהופקדה בידיו, ניצול הכוח הרב הגלום בתפקידיו הבכירים במשרד הפנים, והתנכלות למי שהעז לעמוד מולו. וכן לנמק מדוע לא יבטלו את החלטתם להאריך את כהונתו.
התנועה ציינה כי הרצל גד'ז במעשיו לא רק שחטא לתפקידו כמשרת הציבור אלא פעל באופן אקטיבי לרמיסת כללי המנהל התקין ושלטון החוק .
בין היתר, כחלק מדפוס הפעילות דאג להתנכל לעובדי ציבור נאמנים ומסורים אשר הביעו התנגדות למעשיו הפסולים אליהם נחשפו במהלך עבודתם.
מר גד'ז התנכל לעובדים אלה ואף פעל להדחתם מהשירות הציבורי, זאת למרות שלא דבק רבב בהם, אלא רק משום שלא נאותו לעצום עיניהם אל מול ליקויים והפרת כללי מנהל תקין בגופים אשר בראשם עמד או שעליהם היה ממונה. במקביל דאג לקדם את מקורביו ועושי דברו, על חשבון אותם עובדי ציבור נאמנים ומסורים.
עוד יצוין כי בחודש יוני 2007 העביר המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, חוות דעת בעניינו של גד'ז, וזאת לאחר שקיימו בעניין "בדיקה יסודית", אולי מהקשות ביותר שנכתבו על עובד ציבור מכהן. חוות הדעת פותחת במסקנת המשנה לפרקליט המדינה כי "יש מקום לכך שמשרד הפנים ישקול שלא להאריך את חוזה הבכירים שנחתם עם מר גדז', העומד לפוג בעוד כחצי שנה", זאת מסיבות של אי התאמה לתפקיד.
מהתגובות שהוגשו לעתירה, ובכללן תצהירו של שר הפנים בתמיכה לתגובתו המקדמית לבית המשפט, עלה כי אמנם חוזהו של גדז' הוארך בשנה אחת אך זאת בכפוף להודעתו של גד'ז כי הוא מיצה את תפקידו והוא עתיד לפרוש מהתפקיד עד לסוף חודש פברואר 2008. לאור זאת, נאותה התנועה למשוך את עתירתה, ובכך לחסוך זמן שיפוטי יקר ולהביא לסיום מהיר ככל הניתן של פרשה זו.
עם זאת, ציינה התנועה בהודעת המשיכה כי אם יעלה על הפרק מינויו של גד'ז לתפקיד של יו"ר ועדה ממונה ו/או קרואה, היא שומרת לעצמה על הזכות לעתור לבית המשפט כנגד החלטה על מינוי שכזה.
ואכן, נודע לתנועה , שוב בעקיפין וחרף פניותיה המפורשות בעניין לגורמי משרד הפנים, כי לא רק ששר הפנים לא מסיים את חוזהו של גד'ז בשירות המדינה אלא כי הוא מעניק לו פרס ומינה אותו לראש הועדה הקרואה ו/או הממונה במועצה מקומית מגדל.
נוכח מצב דברים זה לא נותר לתנועה לאיכות השלטון ברירה אלא לפנות שוב לבג"ץ ולבקש סעד דחוף המונע את כניסתו לתפקיד.