אין לקצץ בתוספת שוטרים!! דורשת התנועה לאיכות השלטון

אין לקצץ בתוספת שוטרים!! דורשת התנועה לאיכות השלטון
הדרישה לאור החלטת הממשלה לקצץ בתקציב המשרד לביטחון פנים דווקא בימים בהם הפשע המאורגן מתעצם והמשטרה אינה עומדת בפרץ.
מכתבה לראש הממשלה ושרי האוצר ובטחון הפנים בא לאור החלטת הממשלה מאמש לבצע שינויים פנימיים במסגרת התקציב לשנת 2008, למימון מחויבויות תקציביות הנובעות מחקיקה, החלטות ממשלה, הסכמי שכר ופסיקות בג"ץ, שעיקריהן: הרפורמה בחינוך תוספת שוטרים ותגמולים לניצולי שואה.
התנועה מייחסת חשיבות רבה לתקצוב התגמולים לניצולי שואה, וברור כי העברת כספים למטרה נעלה אחת, משמעותה, קיצוץ תקציבים אחרים, ככל הניתן, במסגרת התייעלות, אך גם תוך פגיעה בשירותים אחרים.
יחד עם זאת לא ברור כיצד במטרה להשיג יעד של תוספת שוטרים, בעלות של כ 160 מליון ₪, הוחלט במקביל לקצץ מתקציב המשרד לביטחון פנים 95,148,000 ₪.
ימים קשים עוברים על הציבור בישראל, הביטחון האישי מצוי בשפל, הפשע המאורגן מתעצם וחוגג והמשטרה איננה עומדת בפרץ. עומס משימות המשטרה הנובעות, הן מן המצב הביטחוני והן מגאות הפשיעה מביא לכך, שככל הנראה אין ביכולתה של המשטרה, במסגרת כוח האדם העומד לרשותה, להעניק שירותים נדרשים לתושבי מדינת ישראל.
על פי חוקי היסוד במדינת ישראל, כל אדם זכאי להגנה על חייו, על גופו ועל כבודו. למרות זאת האלימות והפשע מכלים כל חלקה טובה והאזרח הקטן כבר יודע שאין כתובת ואין מושיע.
עת להכריז מלחמה על הפשע המאורגן והשחיתות במדינת ישראל, עת ליצור תשתית נכונה ומבוססת על מנת להגן על הביטחון האישי. עניינים אלה הם, באופן מובהק ביותר, בנפשם של אזרחי ותושבי המדינה ובבסיס קיומה.
לאור זאת קוראת התנועה לאיכות השלטון לממשלה למצוא חלופות לקיצוץ במשרד לביטחון פנים לחזק את משטרת ישראל, ובמקביל לפעול להטמעת יעילות, צניעות ושמירה על נכסי המדינה כחלופה, חלקית לפחות, לפגיעה בשירותים חיוניים.