התנועה לאיכות השלטון מסתייגת מעו"ד עלומים המבקרים את מהלכי פרקליטות המדינה ופרקליט המדינה בראשם.

התנועה לאיכות השלטון מסתייגת מעו"ד עלומים המבקרים את מהלכי פרקליטות המדינה ופרקליט המדינה בראשם.
להלן במלואו מכתבה של התנועה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה

לכבוד לכבוד
עוה"ד מני מזוז עוה"ד משה לדור
היועץ המשפטי לממשלה פרקליט המדינה
משרד המשפטים משרד המשפטים
ירושלים ירושלים

נכבדיי,
הנדון: פעילות רשויות התביעה בפרשיות ראש הממשלה

בשם התנועה למען איכות השלטון בישראל (להלן-"התנועה") הריני פונה אליך כדלקמן:

1. בעיתון "גלובס" מיום ה-ו באב תשס"ח, 6-7 באוגוסט 2008, פורסם כי עו"ד עלומים מבקרים את מהלכי פרקליטות המדינה ופרקליט המדינה בראשם, בכל הנוגע לניהול פרשיות ראש הממשלה בכלל והדרישה לעדותו המוקדמת של משה טלנסקי בפרט.
2. בפרסום אף נרמז, ע"י אותם עו"ד בלתי מזוהים, כי פעילותו של פרקליט המדינה חותרת לכאורה תחת ראש הממשלה ואף יש בה כוונות נסתרות להדחתו- לא פחות.
3. נבקש להביע את הסתייגותנו הנחרצת מהדברים, כמו גם את תמיכתנו המלאה בעושים במלאכה, באלה הנלחמים ללא מורא בשחיתות השלטונית שפשטה במחוזותינו.
4. בפרט נבקש לציין את התנהלותו המכובדת והראויה של פרקליט המדינה בעניין זה, עת בחר ליטול האחריות על כתפיו באופן אישי, והתייצב בעצמו בהליכי ההעדה וזאת מתוך כבוד ואחריות לנושא ולנוגעים בדבר.
5. בכל הנוגע לבחירת הליך ההעדה המוקדמת, הרי שאין עסקינן בחקירה רגילה, אלא בחקירת ראש ממשלה מכהן, אשר מן הראוי כי גורמי האכיפה יבצעוה במלוא האחריות והזהירות ותוך צמצום במידת האפשר של הסיכונים צפויים לאי השלמת החקירה, כך שתהא בידם התמונה העובדתית המלאה, ככל שניתן – בהחלטתם האם להגיש כתב אישום, אם לאו.
6. נבקש להסתייג מהרמיזות הבוטות כאילו לפרקליט המדינה מניעים נסתרים המכוונים החלטותיו בכל הנוגע לטיפול בפרשיות ראש הממשלה. זאת, ללא כל בסיס עובדתי, תחת מעטה עלום שם ואי דיוקים עובדתיים לכאורה.
7. דווקא בהתנהלות זו של אותם גורמים עלומים יש כדי להעיד על כוונה לרפות ידיו של פרקליט המדינה תוך ניסיון להרתיעו מביצוע מלאכת אכיפת החוק באופן אחראי, קפדני ונחוש.
8. דווקא ביום ט' באב נבקש להזכיר את חשיבות המלחמה בשחיתות השלטונית, שכן, כידוע שחיתות שלטונית ושלטון מסואב היו אחד הגורמים, אשר נטען כי הביאו לחורבנו של בית המקדש הראשון; כך בספר ישעיה, פרק א', פסוק כג':
"שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ושלמונים יתום לא ישפטו וריב אלמנה לא יבוא אליהם"
9. נשוב ונציין תמיכתנו בפרקליט המדינה בעניין זה, אשר פועל באופן נחרץ, מקצועי ואמיץ כנגד תופעות של שחיתות שלטונית באשר היא. נבקש לחזק ידיהם של פרקליט המדינה ויתר העושים במלאכה בעניין זה לבל ייראו ולבל ירפו ידיהם, גם לא נוכח פרסומי בלע שכאלה המצטטים גורמים עלומי שם, אשר ספק האם הם עצמם אינם מבקשים לשרת מטרה זו או אחרת.

בכבוד רב,

אליעד שרגא, עו"ד אלי סולם
יו" התנועה למען איכות השלטון בישראל מנכ"ל התנועה למען איכות השלטון בישראל