התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה לדעת מהם הנימוקים להחלטה שלא לפתוח בחקירה מחודשת בנושא "עמותות ברק" לאור המידע החדש שהביא שמואל לוי.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה לדעת מהם הנימוקים להחלטה שלא לפתוח בחקירה מחודשת בנושא "עמותות ברק" לאור המידע החדש שהביא שמואל לוי.
חלוף הזמן כשלעצמו אסור שיהווה בסיס להחלטה שלא לפתוח בחקירה מחודשת. זאת, בנסיבות המיוחדות בעניין זה, כאשר מדובר בסוגיות הקשורות ללב ליבו של המשטר הדמוקרטי והתנהלותם התקינה של נבחרי הציבור בדרכם להיבחר.
במכתבה מציינת התנועה כי מפרסומים בכלי התקשורת עולה כי הוחלט, על אף עדותו החדשה של מר שמואל לוי, שלא לפתוח את תיק החקירה שהתנהל בעניין עמותות ברק.
כזכור, במהלך השנים 2000-2003 חקרה המשטרה את התנהלותן הכספית של עמותתו אשר תמכו ביו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, במהלך הקמפיין שלו לראשות הממשלה בשנת 1999. בתום החקירה הוחלט כי לא יוגשו כתבי אישום.
במהלך החקירה, למיטב ידיעת התנועה וכעולה מפרסומים בכלי התקשורת, הוצע למר שמואל לוי לשמש כעד מדינה נגד מר אהוד ברק. דהיינו, כבר אז העריכו רשויות אכיפת החוק כי יש בידי מר לוי מידע אשר עשוי לסייע בגיבוש כתבי אישום בפרשה. אך באותה עת סירב מר לוי להצעה ושמר על זכות השתיקה.
בשלהי חודש יוני השנה התבשרנו כי מר לוי הגיע למשרדי יאח"ה על מנת למסור פרטים חדשים בפרשה.
לאור הפרסומים ולפיהם על אף מידע חדש זה, אשר הגיע ממקור אשר רשויות האכיפה היו סבורות, בזמנו, כי יוכל לשמש כעד מדינה מבקשת התנועה לדעת מה הם הנימוקים שלא לפתוח בחקירה מחודשת בעניין. התנועה מציינת כי חלוף הזמן כשלעצמו אסור שיהווה בסיס להחלטה שלא לפתוח בחקירה מחודשת. זאת, בנסיבות המיוחדות בענייננו, כשמדובר בסוגיות הקשורות ללב ליבו של המשטר הדמוקרטי והתנהלותם התקינה של נבחרי הציבור בדרכם להיבחר.
נראה כי מיותר לציין חשיבותה של פרשה זו גם ובעיקר כיום, שכן מדובר בפרשה המעלה תהיות קשות באשר להתנהלות הנחקרים בה במהלך וקודם לתקופת הבחירות, תהיות אשר מקומן, לצערנו, אינו נפקד מהמציאות הפוליטית שלנו כיום – מציאות אשר יש לתקן במלוא המרץ והנחישות- ויפה שעה אחת קודם.