התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה להדיח את השר לביטחון פנים אבי דיכטר בשל מחדלו בעניין ניצב בר- לב וכן להביא לפיטוריו של המפכ"ל דודי כהן.

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה להדיח את השר לביטחון פנים אבי דיכטר בשל מחדלו בעניין ניצב בר- לב וכן להביא לפיטוריו של המפכ"ל דודי כהן.
"השר כשל כשל חמור הפוגע בקצינים מצטיינים ובמשטרה ולכן עליו ללכת הביתה"
במכתבה מציינת התנועה כי לפני ימים אחדים הודיע מפכ"ל המשטרה מר דודי כהן לניצב בר-לב מפקד המחוז הדרומי, כי בדעתו לסיים את כהונתו כממונה על המחוז, לכפות עליו לצאת ללימודים בעוד כחצי שנה ולא לכלול אותו במסגרת סבב המינויים הקרוב. כן הודיע מר כהן כי ניצב בר-לב ייקח חלק בסבב המינויים שיערך רק לאחר 5/2010.
ניצב בר-לב הודיע כי אין הוא מעוניין לצאת ללימודים וכי הוא מבקש להמשיך בתפקידו. בר-לב עמד על כך שהצטיינותו בתפקידו כמפקד המחוז לא יכולה לעמוד לו לרועץ.
התנועה מציינת כי מן הנתונים שבידה עולה כי בר-לב אכן הינו קצין מצטיין ואשר הצלחתו הרבה בתפקידו האחרון, כמו גם בתפקידים קודמים, אינה יכולה להיות שנויה במחלוקת.
המפכ"ל לא ניפק כל הסבר ענייני הנוגע לתפקודו של בר-לב, והסביר את המהלך כחלק מסבב מינויים בפיקוד הבכיר במשטרה ובנימוק של "חוסר אמון" שלו בבר-לב.
התנועה סבורה כי בנסיבות אלו מהווה התנהלותו של המפכ"ל הפרת אמונים קשה שלו כלפי הציבור וכלפי משטרת ישראל ופגיעה קשה בשלטון החוק.
חובת הנאמנות החלה על המפכ"ל אינה מאפשרת לו לנקוט בצעד שרירותי ובלתי ענייני של כפיה על ניצב מצטיין בעל תואר שני, לצאת ללימודים, בעיצומה של כהונה מוצלחת לכל הדעות, תוך שהברירה האחרת הינה פיטוריו מן המשטרה של הקצין.
בהחלטה הנוגעת לשיבוץ קצינים בכירים המפכ"ל אינו עוסק ברכושו.
אין למפכ"ל דבר משלו. דרגותיו, מדיו ואף סמכויותיו שייכים כולם לציבור והוא מצווה למלא את תפקידו מתוך נאמנות לציבור ובאופן שעולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי.
המפכ"ל ניסה להסביר את הפיטורין אף ב"חוסר אמון" שלו תוך שביטא בכך חוסר הבנה וחוסר הפנמה של חובת הנאמנות האמורה לעיל.
התנועה סבורה כי המפכ"ל בלבל בין טינה אישית וחוסר כימיה אישית, שיכלה אולי להוות תירוץ מספק לו היה מפטר עובד בעסק פרטי שלו, ובין שירות בקודש ענייני הציבור, שם הוא מצווה לפעול באופן ענייני, חף מטינה ו"חוסר אמון" אישי סתמי, שאינו נוגע לטיב תפקודו של הניצב הכפוף לו.
למרבה הצער, השר לביטחון פנים, מגבה עד לשלב זה את המפכ"ל, ונמנע עד כה מלשלוח את המסר ההכרחי מעין כמותו בסיטואציה מעין זו, כי קצינים מצטיינים לא יפגעו בשל טינה אישית של הממונה עליהם אשר לא שלט ביצרו ועשה שימוש בכח המשרה.
בכל כשל השר בתפקידו כשל חמור, תוך התייצבות דוגמאטית לצד מפכ"ל, וזאת תחת עמידה בפרץ ועצירת ליקוי המאורות המתרחש לנגד עינינו.
לא יהיה זה ראוי לכבס את המילים באופן שאינו תואם את המציאות, השר עצם עיניו ממש, חרף העובדה כי הנסיבות היו גלויות לו כולן, תוך חוסר יכולת ונכונות שלו לקבל החלטה הכרחית, גם אם אינה פשוטה ואינה מקובלת על הגורמים עימם הוא עובד ביום יום.
השר אף ביקש להציג את חוסר רצונו של בר-לב לצאת ללימודים כפויים בנסיבות דנן כבעיה של אי נכונות לכאורה מצידו לקבלת מרות. בהשמצה חסרת בסיס זו יצר השר עוולה נוספת, כלפי מי שלאורך דרכו המקצועית גילה נאמנות וכבוד לערכי משטרת ישראל ושירות הציבור.

הכשל הנוכחי של השר מצטרף לכשל דומה מן העת האחרונה בפרשת הקצין אפרים ארליך (קרמשניט), גם הוא מהמצטיינים בקצינים, אשר גם עימו סגר המפכ"ל חשבון משיקולים בלתי עניינים תוך שהשר נמנע מלנקוט בצעדים המתבקשים.
הנזק הנורמטיבי שגרם במחדלים אלה השר למשטרת ישראל הינו עצום ויש בו פגיעה בתמריץ העתידי לקצינים להצטיין, ותחת זאת עידודם לפעול מתוך מוטיווציות של ריצוי וחנפנות כלפי הממונים עליהם.
בכך לקה השר בתסמונת המאפיינת מנהלים מסוימים, אשר במקום לקבל את ההחלטות הנחוצות באומץ, נמנע מעימות עם המפכ"ל עימו הוא עובד ביום יום, כאשר הציבור, משטרת ישראל וניצב מצטיין משלמים את המחיר הכבד.
לאור כל זאת קוראת התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה להביא לסיום כהונתו של השר דיכטר כשר לביטחון פנים וכן להביא לפיטוריו של מפכ"ל המשטרה מר דודי כהן.