התנועה לאיכות השלטון לשר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן: בסס דבריך או התפטר !

התנועה לאיכות השלטון לשר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן: בסס דבריך או התפטר !
הדרישה לאור דבריו ברדיו כי "לא ניתן להשלים עם מצב שבו משטרה מדיחה ראש ממשלה"
מכתבה של התנועה לשר פרידמן לאור ראיון שנערך עמו היום בקול ישראל, במסגרת התוכנית "הכל דיבורים" עם ירון דקל, התייחס פרידמן להמלצת המשטרה להגיש כתב אישום כנגד ראש הממשלה ואמר כי "לא ניתן להשלים עם מצב שבו משטרה מדיחה ראש ממשלה".
התנועה מציינת במכתבה כי היא רואה בחומרה רבה מצב בו שר משפטים מכהן תוקף חזיתית את עבודתה של משטרת ישראל, ומערער על אמינות והגינות שיקוליה בביצוע תפקידה. יש באמירות מסוג זה כדי לגרום נזק כבד לאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, בפרט כאשר הן נאמרות על ידי מי שעומד בראש מערכת אכיפת החוק והוא ראש וראשון למגנים עליה. זאת, אלא אם כן, יש בידי השר מידע מבוסס ומהימן המאשש את טענותיו כלפי המשטרה כמי שגורמת להדחת ראש הממשלה (ולא מעשיו הפלילים, לכאורה, הם הגורם המרכזי שמחייב את הדחתו). במקרה כזה, מדובר במידע חיוני שחובתו כשר המשפטים להביאו ולפרסמו בפני הציבור באופן מיידי.
לאור זאת מבקשת התנועה לאיכות השלטון משר המשפטים כי יחשוף, לאלתר, בפני הציבור את הבסיס לטענתו כי המשטרה מדיחה ראש ממשלה בישראל.
אם אין בידיו בסיס ראייתי לטענות מסוג זה, סבורה התנועה כי על פרופ' פרידמן להתפטר מתפקידו כשר המשפטים, כמי שחוטא לייעודו כשר משפטים בישראל וגורם לפגיעה חזיתית וקשה במערכת אכיפת החוק בראשה הוא עומד.