התנועה לאיכות דורשת מארקדי גאיידמק להסיר את מועמדותו של סגן ראש עירית צפת לבחירות הקרובות למועצה מטעם "צדק חברתי"

התנועה לאיכות דורשת מארקדי גאיידמק להסיר את מועמדותו של סגן ראש עירית צפת לבחירות הקרובות למועצה מטעם "צדק חברתי"
כן דורשת התנועה מראש עירית צפת להדיח את שדה מתפקידיו בעירייה ולדרוש ממנו את החזרת הנכסים השייכים לה, שאותם גנב לכאורה ע"פ כתב האישום שהוגש נגדו אמש.
במכתבה מציינת התנועה כי ממידע שנמסר לה עולה כי מר ראובן שדה עתיד להתמודד על מקום במועצת העיר צפת מטעם מפלגת, "צדק חברתי". זאת, חרף העובדה כי על פי המידע שהגיע לתנועה, למר שדה, שורה ארוכה של הרשעות פליליות חמורות וחלוטות, שאושררו כולן בבית המשפט העליון, אשר גם מתח ביקורת חריפה ביותר על התנהלותו, עבירותיו, וכהונתו של מר שדה במשרה ציבורית. לזאת יש להוסיף גם את החלטת הפרקליטות מאמש להגיש כנגדו כתב אישום בגין גניבת 23 תמונות יקרות ערך השייכות לעיריית צפת.

כפי שעולה מפסקי דין קודמים מר שדה כבר הורשע בעבר ב- 7 עבירות של פריצה לבתי עסק, גניבה, תקיפה, זיוף מסמכים וביצוע עבודות ללא היתר, ובנוסף לכך הורשע ביולי 2005 בניסיון לקבל דבר במרמה אז קבע בימ"ש כי: "אוי לו לציבור שאלה משרתיו".
כאמור, היום, 27.10.08, פורסם כי פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד מר שדה, ובו הוא נאשם בגניבת 23 תמונות יקרות ערך אשר היו שייכות לעירייה.
בנסיבות אלה אין זה מתקבל על הדעת שאדם אשר כבר הורשע בעבר בעבירות של פריצה, גניבה, תקיפה וזיוף בעבר, ומועמד לדין בימים אלה בגין גניבה לכאורה מהעירייה, יציג מועמדות לתפקיד חבר מועצה ועוד לאותה עירייה ממנה חשוד כי גנב לכאורה. אדם כזה אינו יכול לשמש כנאמן ציבור או כנבחרה.
לאור זאת פנתה התנועה לאיכות השלטון לגייאדמק כיו"ר מפלגה אשר חרטה על דגלה את עליונות החוק, לפעול בכל האמצעים כדי למנוע ממר שדה להציג מועמדות לתפקיד חבר מועצת צפת. זאת בפרט, היות ומדובר בבחירות שאינן אישיות, ולפיכך תושבי צפת אינם יכולים לבחור או לא לבחור במר שדה באופן ספציפי.
בנסיבות אלה, מציינת התנועה הסכמתו של גייאדמק למועמדות מר שדה בבחירות בעיריית צפת מטילה קלון כבד על כל רשימת "צדק חברתי" המתמודדת בעשרות רשויות מקומיות בישראל. זוהי חובתך המוסרית והציבורית למנוע התמודדות זו המהווה פגיעה חמורה לא רק בתושבי צפת, אלא אף בשלטון החוק, בדמוקרטיה הישראלית ואמון הציבור בה.
כן פנתה התנועה לראש עיריית צפת להדיח את שדה מתפקידו כחבר מועצה וסגן ראש העיר ולפעול כדי לתבוע ממר שדה את כל הנכסים השייכים לה, ואשר בגין גניבתם לכאורה הוגש כנגד מר שדה כתב האישום, כולל העלויות העקיפות שנגרמו לה כתוצאה מהפרשה.