התנועה לאיכות השלטון: אין לקצץ במספר התובעים המשטרתיים וזאת כתוצאה מהקיצוץ בתקציב האכיפה בתחום המאבק בתאונות הדרכים.

התנועה לאיכות השלטון: אין לקצץ במספר התובעים המשטרתיים וזאת כתוצאה מהקיצוץ בתקציב האכיפה בתחום המאבק בתאונות הדרכים.

במכתבה לראש הממשלה ולשרי האוצר ובטחון הפנים,מציינת התנועה כי היום פורסם כי ביהמ"ש נאלץ לזכות נאשם בעבירת עקיפה מסוכנת בשל העובדה שלמשפטו כלל לא התייצב תובע משטרתי; הובהר כי היעדרו של תובע משטרתי נבע מחסור חמור בתובעים בכל רחבי הארץ וזאת בשל העדר תקציב מתאים.
התנועה מזכירה כי הממשלה החליטה לקצץ בתקציב המאבק בתאונות דרכים סכום של כ- 200 מליון ₪ – קיצוץ המתווסף להעדר התקציבים שכבר קיים לכאורה, בהתאם לפרסום היום.
כעולה מהפרסום, הקיצוץ העתידי בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יביא לקיצוץ נוסף במספר התובעים המשטרתיים.
היוצא מכך הוא כי את אשר יגורנו מפניו בא לנו עוד קודם לקיצוץ המתוכנן – כבר כיום העדר תקציבים מתאימים גורר זיכויים של נאשמים בעבירות תנועה, אשר יתכן והיו מורשעים ונאלצים לשלם מחיר יקר על עבירותיהם ובכך הייתה נחסכת סכנת חיים מכלל הציבור- כך ממש.
קיצוץ יכולות מערכת אכיפת החוק מוביל, הלכה למעשה- כבר כעת, לסכנה מוחשית לכלל הציבור, משעה שעברייני תנועה מתנערים מהדין ללא כל הצדקה והציבור נותר חשוף, ללא דין וללא דיין, בעוד מערכות אכיפת החוק מתקשות לתפקד כראוי, כעולה מהפרסום היום.
אשר על כן, קוראת התנועה לממשלה למצוא חלופות לקיצוץ, ובמקביל לפעול להטמעת יעילות, צניעות ושמירה על נכסי המדינה כחלופה, חלקית לפחות, לפגיעה בשירותים חיוניים.