התנועה לאיכות השלטון: יש לעצור את הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לביטחון בדרכים

התנועה לאיכות השלטון: יש לעצור את הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לביטחון בדרכים
.

במכתבה לראש הממשלה ולשרי האוצר ובטחון פנים מציינת התנועה כי על פי הפרסומים החליטה הממשלה לקצץ בתקציב המאבק בתאונות דרכים וזאת בסכום של כ- 200 מליון ₪.
על פי הפרסום, חלק ניכר מהקיצוץ יעשה תוך הקטנת תקציב האכיפה, ולכך יתווספו קיצוצים אף בסעיפי תקציב נוספים ובכללם החינוך לבטיחות בדרכים, כשהנימוק לכך הוא אי יעילות לכאורה במאמצי האכיפה.
התנועה לאיכות השלטון קוראת לראש הממשלה ולשרים לבחור בדרך של התייעלות ולא בדרך של קיצוץ, שכן גם בטרם הקיצוץ המתוכנן לכאורה סובל תחום זה ממחסור במשאבים שמשמעותו הישירה הינה אובדן חיי אדם.
אין חולק כי המשאבים המושקעים כעת במאבק בתאונות דרכים אינם מספיקים וכי יש להגביר את אפקטיביות הכלים העומדים לרשות מאבק זה.
עם זאת, אם וככל שהנימוק לקיצוץ נובע מטענה כי הכלים הקיימים אינם מובילים לתפוקות המצופות, יש לפעול להגברת היעילות ואו לפתרון חוסר היעילות ולא להקטנת המשאבים העומדים לרשות המאבק.
בנוסף לחשיבות העליונה שבחיסכון בחיי אדם, חשיבותה של יעילות מאמצי האכיפה בתחום זה הינה בכך שהם מקרינים אף על האופן בו נתפס שלטון החוק בתחומים אכיפה אחרים. אכיפה אפקטיבית בתחום זה, היוצרת עידוד להתנהגות ראויה מחד, והרתעה מאידך, יוצרת אפקט חיובי גם על האכיפה בתחומים נוספים ועשויה להביא לחיזוק אמון הציבור בשלטון החוק במדינה.

לאור זאת קוראת התנועה לא לבחור בדרך הקלה של קיצוץ, אלא לפעול להגברת יעילות השימוש במשאבים הקיימים.