התנועה לאיכות השלטון מבקשת מלשכת עורכי הדין לבטל את הופעתו של אריה דרעי במסגרת ערב עיון שכותרתו "השפעת המשפט העברי על מערכת המשפט"

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מלשכת עורכי הדין לבטל את הופעתו של אריה דרעי במסגרת ערב עיון שכותרתו "השפעת המשפט העברי על מערכת המשפט"
בהשתתפותו של הרב דרעי כמרצה ביום עיון שמארגנת לשכת עוה"ד בישראל, יש בנסיבות בהן דבק ברב אריה דרעי קלון, שליחת מסר בלתי ראוי לציבור.

במכתבה ליו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד גיא רון וליו"ר לשכת עורכי הדין במחוז תל אביב, מציינת התנועה לאיכות השלטון כי מפרסומים של ועד מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עוה"ד בישראל עולה כי ביום העיון שכותרתו "השפעת המשפט העברי על מערכת המשפט", ואשר יתקיים ביום 3.12.08, ישתתף הרב אריה דרעי כאחד מהמרצים.
התנועה סבורה כי מעמדה של לשכת עו"ד בישראל כגוף ציבורי הפועל בצד מערכת בתי המשפט ואשר הוקם מכוח החוק וכפוף לביקורתו של מבקר המדינה, מחייבים למנוע ממי שדבק בו קלון בעקבות עבירות חמורות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, כולם במסגרת מילוי תפקידים ציבוריים בכירים, להרצות בפני ציבור עורכי דין.
בהשתתפותו של הרב דרעי כמרצה ביום עיון שמארגנת לשכת עוה"ד בישראל יש, בנסיבות בהן דבק ברב אריה דרעי קלון, שליחת מסר בלתי ראוי לציבור. מסר המחליש את עוצמתן הציבורית של פסיקות בית המשפט, מסר שלפיו מי שסרח ומעל באמון הציבור שניתן לו עדין יכול להוות מדריך בעניין זה או אחר, ולא בפני כלל ציבור, אלא בפני ציבור עורכי הדין אשר עליו לפעול לחיזוק האמון הציבורי בשלטון החוק.
נוכח המובהר לעיל נבקשכם שלא לאפשר למר אריה דרעי להרצות בפי ציבור עורכי הדין הן במסגרת ערב העיון האמור והן בכל הזדמנות אחרת.