התנועה למען איכות השלטון קוראת לאגף החשב הכללי לערוך שימוע ללא דיחוי בעניין החשד לכאורה להונאת מיליונים בפרויקט המחשוב.

התנועה למען איכות השלטון קוראת לאגף החשב הכללי לערוך שימוע ללא דיחוי בעניין החשד לכאורה להונאת מיליונים בפרויקט המחשוב.
התנועה מביעה את חששה שבמידה ויש בחשד האמת הרי שעם חלוף הזמן הפגיעה בקופה הציבורית עלולה להחריף.
במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה והחשב הכללי מציין עו"ד דניאל קירס מנהל מחלקת ליטיגציה כלכלית בתנועה כי פורסם בדה- מרקר כי לכאורה נפתחה חקירה בעניין חשדות לפיהם גורם פרטי שהתקשר עם המדינה במסגרת פרויקט מרכב"ה שבאחריות החשב הכללי, שעל פי תחקיר קודם נחשף שההתקשרות עימו הייתה כביכול ללא מכרז, קיבל לכאורה כ-12 מיליון שקל של כספי הציבור שלא כדין.
התנועה אינה יודעת אם יש בפרסום אמת והיא מבקשת לדעת אם יש בו אמת ולכן היא קוראת לאגף החשב הכללי, שעל פי הפרסום החליט לקיים שימוע לגורם הפרטי ולשקול הפסקת התקשרות עימו, לערוך את השימוע ולמצות אותו ללא דיחוי כדי למנוע פגיעה חמורה יותר.
בד בבד מבקשת התנועה כי הפרקליטות האזרחית, שנערכה לפי מה שידוע לתנועה לתחילת הגשת תביעה כספיות נגד הפוגעים בקופת הציבור, תעמוד בקשר כבר כעת עם הגורם אשר יערוך את השימוע על מנת ללוות את השימוע. לדעת התנועה יש בליווי השימוע בעניין הנדון כדי לייעל ולמנוע עבודה כפולה ולשפר את יכולת הפרקליטות להתמקד בנקודות החשובות כבר בראשית הדרך. יותר מכך במידה ויש אמת בפרסום עניין הקשרים האישיים בין מי ממובילי הפרויקט בחשב הכללי לבין הגורם הפרטי אזי העברת השימוע אל מחוץ לאגף החשב הכללי עצמו תמנע את החשש לניגוד עניינים והבטחת אמון הציבור בתוצאות השימוע.