התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים : המנע מלקבל כל החלטה שמשמעותה סיום שירותו של ניצב בר-לב במשטרה ו/או העברתו מתפקיד מפקד מחוז דרום או כפיית לימודים עליו עד לאחר הבחירות.

התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים : המנע מלקבל כל החלטה שמשמעותה סיום שירותו של ניצב בר-לב במשטרה ו/או העברתו מתפקיד מפקד מחוז דרום או כפיית לימודים עליו עד לאחר הבחירות.

מכתבה של התנועה לאיכות השלטון לשר לביטחון פנים אבי דיכטר באה בהמשך לפניות התנועה אליו בעניין בר לב ובעקבות הודעתו בשבוע שעבר כי לא יאושרו מינויים בכירים לדרגות ניצב ותת ניצב בסבב המינויים הקרוב, עד לאחר הבחירות הקרובות לאור זאת מבקשת התנועה כי כלל זה יחול גם , בעניינו של ניצב בר- לב.
לאור זאת מבקשת התנועה שלא לקבל כל החלטה שמשמעותה סיום שירותו של ניצב בר- לב במשטרה ו/או העברתו מתפקיד מפקד מחוז דרום או כפיית לימודים עליו.
התנועה סבורה כי הטעמים אשר הובילו את השר להודיע כי בתקופת בחירות לא יבוצעו מינויים חדשים חלים גם בעניינו של בר-לב אשר זכאי לכך שהחלטת המפכ"ל לסיים את כהונתו לא תבוצע בינתיים, עד אשר יערכו הבחירות.
התנועה מציינת כי מן הנתונים שבידינו עולה כי מר בר-לב אכן הינו קצין מצטיין ואשר הצלחתו הרבה בתפקידו האחרון, כמו גם בתפקידים קודמים, אינה יכולה להיות שנויה במחלוקת.
המפכ"ל לא ניפק כל הסבר ענייני הנוגע לתפקודו של בר-לב, והסביר את המהלך כחלק מסבב מינויים בפיקוד הבכיר במשטרה, סבב אשר נעצר כעת, ובנימוק של "חוסר אמון" שלו בבר-לב.
התנועה סבורה כי בנסיבות אלו מהווה התנהלותו של המפכ"ל הפרת אמונים קשה שלו כלפי הציבור וכלפי משטרת ישראל ופגיעה קשה בשלטון החוק.
חובת הנאמנות החלה על המפכ"ל אינה מאפשרת לו לנקוט בצעד שרירותי ובלתי ענייני של כפיה על ניצב מצטיין בעל תואר שני, לצאת ללימודים, בעיצומה של כהונה מוצלחת לכל הדעות, תוך שהברירה האחרת הינה פיטוריו מן המשטרה של הקצין.
לאור האמור, ככל שכוונתו של דיכטר לאשר את החלטת המפכ"ל הפוגעת בבר-לב, תוך קבלת עמדת המפכ"ל כי הדבר נובע לכאורה מסבב המינויים הצפוי, המעוכב בינתיים עד לאחר הבחירות, מבקשת התנועה לאיכות השלטון גם מטעם זה שלא לקבלה עד לאחר הבחירות לכנסת. זאת, מבלי לגרוע מיתר טענות התנועה באשר לחוסר חוקיות הפגיעה בבר-לב.