ח"כ יחיאל חזן אינו יכול להציג מועמדותו בפריימריס בליכוד כותבת התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו

ח"כ יחיאל חזן אינו יכול להציג מועמדותו בפריימריס בליכוד כותבת התנועה לאיכות השלטון ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו

במכתבה ליו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו מציינת התנועה כי בעת האחרונה פורסם כי מר יחיאל חזן הגיש את מועמדותו במסגרת הפריימריז הקרובים בליכוד.
אם אכן יש ממש בפרסום ומר חזן אכן מבקש להתמודד בפריימריז בליכוד, הרי שהדבר אינו ראוי ויש לפעול כדי למנוע התמודדות זו.
כידוע מר חזן הורשע בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים ובית המשפט גזר עליו עונש של ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות וחודשיים מאסר על תנאי.
המעשה שבגינו הורשע מר חזן הינו מסוג העבירות אשר ביצוען גורר את הנזק הקשה ביותר לשלטון דמוקרטי ולאמון הציבור בבית המחוקקים. הוא מהווה פעולת מרמה חמורה ויש בו פגיעה בלגיטימיות של הליך החקיקה ותוצריו ובלגיטימיות בית המחוקקים וחבריו.
ערעורו של חזן לבית המשפט המחוזי נדחה תוך שבית המשפט מדגיש את הקלון אשר דבק במעשיו.
על פי ס' 6 לחוק יסוד הכנסת לא כשיר לכהונה כחבר כנסת מי שהורשע בפלילים ובית המשפט גזר עליו עונש מאסר בפועל לתקופה העולה על 3 חודשים, אם ביום הגשת המועמדות טרם חלפו 7 שנים מהיום שגמר לרצות את עונש המאסר בפועל. זאת, אלא אם כן קבע יושר ראש ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירה שבה הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון. יצויין, כי לאור העובדה שבית המשפט ציין, כאמור לעיל כי דבק במעשיו של מר חזן קלון, לא פתוחה בפניו הדרך לפנות לוועדת הבחירות לקבוע כי אל דבר קלון במעשיו.
לאור האמור, ברור כי מר יחיאל חזן אינו ראוי ואינו כשיר להתמודד על כהונה בכנסת ונדרשת פעולת מוסדות הליכוד כדי למנוע התמודדות זו.