התנועה לאיכות השלטון מבקשת מראש הממשלה וממבקר המדינה כי תהליכי קבלת ההחלטות של הממשלה במערכת הכלכלית יבוצעו בראי ההמלצות שהותוו בנושא ע"י וועדת וינוגרד.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מראש הממשלה וממבקר המדינה כי תהליכי קבלת ההחלטות של הממשלה במערכת הכלכלית יבוצעו בראי ההמלצות שהותוו בנושא ע"י וועדת וינוגרד.
התנועה מבקשת בעקבות מכתב בכירי האוצר, כי תהליכי קבלת ההחלטות כפי שמבוצעות במסגרת גיבוש תוכניות האוצר בנושאים הנוגעים להשפעות המשבר העולמי על שוק ההון ("התוכנית הפיננסית") וכן "תוכנית ההאצה הכלכלית", וכן "רשת הבטחון" וכל תכנית כלכלית אחרת,יבוצעו בראי המסקנות וההמלצות שהותוו בעניין זה בדוח וינוגרד, וזאת על מנת שלא להימצא בפני שוקת שבורה במערכה הכלכלית.
במכתבה לראש הממשלה ולמבקר מתריעה עוה"ד נילי אבן-חן מנהלת מחלקת כלכלה ומחקר בתנועה לאיכות השלטון על חשש למספר ליקויים יסודיים בדרכי קבלת החלטות באשר לאופן בו פועלת כעת הממשלה במערכה הכלכלית.
על פי הפרסומים מנסה הממשלה לקדם תכניות כלכליות שונות בצל המשבר הכלכלי, מבלי שברור אם נעשית עבודת תשתית והכנה ראויה טרם קבלת ההכרעות בנושא.
כידוע כאשר היה צורך לנקוט בשורה של הכרעות במערכה הביטחונית כשלה הממשלה. כשל אשר עליו עמדה ועדת וינוגרד בדו"ח מקיף שהוציאה בנושא. לאור זאת מבקשת התנועה, כי תהליכי קבלת ההחלטות כפי שמבוצעות במסגרת גיבוש תוכניות האוצר בנושאים הנוגעים להשפעות המשבר העולמי על שוק ההון ("התוכנית הפיננסית") וכן "תוכנית ההאצה הכלכלית", וכן "רשת הבטחון" וכל תכנית כלכלית אחרת,יבוצעו בראי המסקנות וההמלצות שהותוו בעניין זה בדוח וינוגרד, וזאת על מנת שלא להמצא בפני שוקת שבורה במערכה הכלכלית. דרישה זו אף מתחזקת לאור פרסומו של מכתב הגורמים הבכירים באוצר על פיו המשאים-ומתנים הנערכים על ידי הממשלה, מנוהלים, לטענת כותבי המכתב, "בידי מי שאינם מוסמכים לחייב את המדינה, הרעיונות המועלים במשאים-ומתנים אלו אינם מתוקצבים, הם אינם משקפים עבודת מטה מקצועית של הגורמים האמונים על נושאים אלו, והם לא נבחנו בראי ההשלכות החמורות שעלולות לנבוע מהם"
היות ומדובר בעניין בעל השלכות כלכליות רחבות היקף, סבורה התנועה כי בנוסף על כך כי על הממשלה ומי שעומד בראשה לפעול בהתאם למתווה שנקבע בוועדת וינוגרד באשר לדרך קבלת החלטות, הרי שעל מבקר המדינה לפעול באופן מיידי לבחינת דרך קבלת ההחלטות במערכה הכלכלית, שמא נמצא עצמנו בפני שוקת שבורה תוך תקופה קצרה.