התנועה לאיכות השלטון ערערה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה על הבחירות לראשות המועצה בכאוכב אבו אלהיג'א וזאת בשל תופעה רחבה וחמורה של שוחד בחירות שנתגלתה בבחירות האחרונות בהיקף אשר היה בו כדי להשפיע השפעה ממשית על תוצאת הבחירות.

התנועה לאיכות השלטון ערערה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה על הבחירות לראשות המועצה בכאוכב אבו אלהיג'א וזאת בשל תופעה רחבה וחמורה של שוחד בחירות שנתגלתה בבחירות האחרונות בהיקף אשר היה בו כדי להשפיע השפעה ממשית על תוצאת הבחירות.

התנועה למען איכות השלטון בישראל באמצעות עוה"ד ברק כלב וצרויה מידד לוזון הגישה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים ערעור בחירות על הבחירות לראשות מועצת כאוכב. בתנועה מבקשת מבית המשפט צו המכריז כי בחירת מר נואף אלחג'וג' לראשות המועצה מקומית כאוכב אבו אלהיג'א בבחירות שהתקיימו ביום 11/11/08 בטלה וכי יש לערוך בחירות חדשות לראשות כאווכאב, וזאת לאור תופעה רחבה וחמורה של שוחד בחירות שנתגלתה בבחירות לראשות המועצה בכאווכאב בהיקף אשר היה בו כדי להשפיע השפעה ממשית על תוצאת הבחירות. כן מבקשת התנועה צו המורה על העברתו מתפקידו כראש המועצה.
בסמוך למועד הבחירות נודע לתנועה כי ישנו חשש כבד שבמסגרת הבחירות לראשות המועצה מקומית כאוכב אבו אלהיג'א שולם שוחד בחירות למספר גדול של בתים וראשי משפחות בכפר וזאת בתמורה להצבעה בעבור מר נואף חג'וג', אשר זכה בסופו של יום בבחירות לראשות המועצה.
בעקבות החשדות נעשתה פניה לחברת חקירות פרטית. כבר בתחילת הבדיקה, תוך יומיים בלבד, הצליחו החוקרים לחשוף 6 מקרים של בהם ניתן שוחד בחירות לקניית תמיכתן של משפחות שונות בישוב. ביקורי החוקרים בבתים תועדו בהקלטות סמויות, בהן תארו תושבים כי אכן הובטח להם שוחד בחירות תמורת תמיכתם.
הממצאים מצביעים בבירור כי נואף חג'וג' ומקורביו, פעלו באמצעות שיטה רחבה של הבטחת טובות הנאה שונות לשם קבלת תמיכתם של משפחות שונות ברחבי הישוב, בשיטה שהיה בה, כדי להשפיע השפעה ממשית ואף מכרעת על תוצאות הבחירות.
משנודע לאנשי סיעתו של ראש המועצה המקומית הנבחר, על עבודת החוקרים, יומיים בלבד לאחר התחלת החקירה, מיהרו אלה לכנס בו ביום ישיבה דחופה שבעקבותיה הפיצו כרוז הקורא לתושבי כאוכב אבו אלהיג'א להישמר מכל משמר מהחוקרים אשר פועלים בתחומי הכפר ולהימנע מכל שיתוף פעולה עמם וזאת כדי להבטיח שיבוש היכולת לגלות את המשך מעשי שוחד הבחירות החמורים שבצעו. כרוז זה מעיד אף הוא על הפאניקה שאחזה בראש המועצה הנבחר ובתומכיו, לבל ימשיך וייחשף מנגנון השוחד המשומן שפעל במהלך מערכת הבחירות, אותו מנגנון אשר היה בעל השפעה קרדינאלית על תוצאות הבחירות לראשות המועצה המקומית כאוכב אבו אלהיג'א.
לשוחד שניתן בששת הבתים בהם ביקרו החוקרים יש השפעה ישירה וממשית על 61 בעלי זכות הצבעה.
ההפרש בו ניצח המועמד נואף חג'וג', הינו 78 קולות, דהיינו העברת 39 קולות מצד לצד הופכת את תוצאת הבחירות.

לפיכך, השוחד שניתן לששת הבתים והשפיע ישירות על 61 קולות, הינו בהיקף של למעלה מ- 150% מן ההיקף שדי היה בו כדי להפוך את תוצאת הבחירות.
היקף זה כשלעצמו, דהיינו תשלום השוחד ב- 6 המקרים המוכחים, גם אם היינו מתעלמים מכך שהוא מלמד באופן ברור על תופעה רחבה הרבה יותר, הכריע בנקל את תוצאות הבחירות, תוך פגיעה אנושה ובוטה בבחירות הדמוקרטיות והחופשיות להן זכאים תושבי המועצה המקומית כאוכב אבו אלהיג'א.
בשוחד הבחירות שהובטח לתושבים יש כדי לפגוע בשוויוניות, בחשאיות ובחופשיות הבחירות הדמוקרטיות להן זכאים תושבי המועצה המקומית כאוכב אבו אלהיג'א.
האופן בו קנו מר נואף חג'וג ומקורביו את כהונת ראש העיר, אינו מהווה אך הפרה קשה של החוק, אלא יש בו אף מסר של ייאוש עבור תושבי כאוכאב, באשר ליכולתם לממש את זכותם לחיות תחת דמוקרטיה מקומית אמיתית בה רצונם החופשי של הבוחר, הוא שקובע את תוצאת הבחירות, ולא פעולות מושחתות של קניית השלטון בכסף