מינהל מקרקעי ישראל: ביצענו צעדים רחבים ומתוכננים לסקירת נכסים בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון ונמצאו מאות חריגות בתנאי ההקצאה.

מינהל מקרקעי ישראל: ביצענו צעדים רחבים ומתוכננים לסקירת נכסים בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון ונמצאו מאות חריגות בתנאי ההקצאה.
במכתב מיום 10.12.2008 לפרקליטות המדינה הודיע מנהל אגף בכיר פיקוח של מינהל מקרקעי ישראל כי בעקבות העתירה של התנועה לאיכות השלטון נסקרו כ-1700 הקצאות ונמצאו מאות חריגות בתנאי ההקצאה.
פרקליטות המדינה העבירה אתמול לתנועה לאיכות השלטון את העתק מכתבו של מנהל אגף בכיר פיקוח במינהל מקרקעי ישראל, מר ישראל סקופ, שבו דווח כי בהמשך לבג"צ שהגישה התנועה פעל המינהל ואגף הפיקוח לעריכת סקרים ודוחות בתחום התעשייה כולל התמקדות באזורים בהם בוצעו הקצאות בפטור. זאת, בהמשך להצהרה שנתן המינהל בפני בית המשפט העליון במסגרת עתירת התנועה על אזלת ידו של המינהל בכל הקשור לפיקוח על מקרקעי ישראל — ולא רק על העדר פעולות פיקוח אלא העדר כל נתונים, כאשר איסוף נתונים כלל לא נמצא על סדר היום של המינהל — על אף שהמינהל מופקד על פיקוח זה ועל אף הפסדים לקופה הציבורית בשווי של עשרות מיליוני שקלים ויותר עקב הפרת תנאי ההקצאה בקרקעות אלה, הכל כפי שתועד היטב בדו"חות מבקר המדינה.
במכתבו פירט מר סקופ כי בוצעו סקרים ודוחות בקשר ל-1687 הקצאות, כי נמצאו 441 רשומות שטופלו ונבדקו כחריגות ו/או שימושים חורגים, כי נמצאו ממצאים לגבי 206 הקצאות קרקע תעשייתית בפטור ממכרז, מתוכים 47 תיקים שיש לטפל בהם כהפרות הסכם, שימושים חורגים, תביעות משפטיות, הסגות בגול ו/או בניה בלתי חוקית. מר סקופ ציין כי "תיקים אלה יטופלו כהפרת הסכם לכל דבר ועניין". עוד כתב מר סקופ "אבקש לציין כי מדובר בצעדים רחבים ומתוכננים בעקבות העתירה, בכוונתנו להמשיך לפעול בכיוון מגמה זו גם בשנת 2009".

בתגובה למכתבו של מנהל אגף בכיר פיקוח במינהל, ציין עו"ד דניאל קֵירֹס, מנהל מחלקת הליטיגציה הכלכלית בתנועה אשר הגישה את העתירה, כי "מכתב המינהל המציין כי פעולות פיקוח, שאמור היה המינהל לבצע ממילא, בוצעו בעקבות עתירת התנועה מדגיש, פעם נוספת, את מה שידוע זה מכבר: לתנועה לאיכות השלטון תפקיד ההכרחי בפיקוח על רשויות שלטון המופקדות על נכסי הציבור. התנועה תלמד את הנתונים – כי נתונים על פעולות פיקוח רבות כביכול הופרכו לחלל האוויר בעבר על ידי המינהל – ותמשיך לפעול על מנת לוודא שהפיקוח של המינהל על הקצאת קרקעות שבבעלות הציבור יהיה פיקוח אמיתי".