התנועה פנתה לפרקליט המדינה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה מר דודי כהן בעניין פעולות החקירה הננקטות בעניין ח"כ אביגדור ליברמן ומקורביו בעיצומה של מערכת הבחירות

התנועה פנתה לפרקליט המדינה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה מר דודי כהן בעניין פעולות החקירה הננקטות בעניין ח"כ אביגדור ליברמן ומקורביו בעיצומה של מערכת הבחירות
הבחירה בעיתוי זה, כשבועיים לפני הבחירות, לנקיטת צעד כה דרמטי בדמות זימון מקורביו של נבחר ציבור מעוררת מראית עין בעייתית מאוד וסימני שאלה בנוגע לענייניות המהלך בעיתוי הנוכחי.

במכתבה מציינת התנועה כי לפי הפרסומים שהופיעו בתקשורת עוכבו לחקירה שבעה ממקורביו של ח"כ אביגדור ליברמן בנוגע לחקירה המתנהלת כנגדו בחשד לביצוע שורה של עבירות, ובהן: לקיחת שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות על החוק לאיסור הלבנת הון. לפי הפרסומים, בין המעוכבים גם בתו של ח"כ ליברמן ועורך דינו מר יואב מני.
מבלי לחוות דעה לעצם החשדות המועלים כנגד ח"כ ליברמן ובסיסן, מבקשת התנועה לעמוד על הבעייתיות שבנקיטת פעולות אלה בנסיבות אלו.
מזה מספר שנים מתנהלת כנגד ח"כ ליברמן חקירה בנוגע לחשדות רבים וזאת תוך הימשכות החקירה פרק זמן חריג ביותר.
לכאורה, הבחירה בעיתוי זה, כשבועיים לפני הבחירות, לנקיטת צעד כה דרמטי בדמות זימון מקורביו של נבחר ציבור מעוררת מראית עין בעייתית מאוד וסימני שאלה בנוגע לענייניות המהלך בעיתוי הנוכחי.
מאחר ומדובר בחקירות הנמשכות מזה מספר שנים, ואשר הציבור אף נחשף לא פעם לקיומן, לא ניתן, לכאורה, למצוא טעם ענייני בהחלטה לזמן את מקורבי ח"כ ליברמן לחקירה דווקא במועד זה של מספר ימים לפני הבחירות.
בנסיבות העניין, אם וככל שהמשטרה החליטה על צורך בעיכוב מקורבי ח"כ ליברמן, היה ניתן לצפות לאחת משתיים: לבצע את החקירה זמן רב קודם לכן, בפרט לאור העובדה כי החקירה מתנהלת מזה מספר שנים או לחילופין, להמתין ימים אחדים עד לאחר מועד הבחירות כדי להשלים את החקירה.

הדברים אף מקבלים משנה תוקף לאור הנחית של היועץ המשפטי לממשלה מחודש יולי 1998 (ואשר עודכנה לאחרונה בחודש דצמבר 2005), לפיה יש לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע למהלכי חקירה של נבחרי ציבור בסמוך לבחירות.
נקיטה בצעד כה דרמטי במועד שהוא סמוך ביותר למועד הבחירות עשוי לעורר מראית עין קשה בנוגע לענייניות הליכי החקירה ולפגוע באמון במוסדות אכיפת החוק אשר עשויים להתפרש כמי שמנסים להשפיע על תוצאות הבחירות.
התנועה מבהירה כי אין בדבריה משום חיווי דעה לכאן או לכאן באשר לחשדות הנחקרים כנגד ח"כ ליברמן, וכל האמור מתייחס לבעייתיות הטמונה בנקיטה בצעד כה דרמטי בעיתוי זה של כשבועיים לפני הבחירות.