התנועה לאיכות השלטון דורשת כי אביבה גוטרמן חברת מועצת הוד השרון תתפטר מתפקידה כמנהלת אולם מופת וכמנכ"לית עמותת מופת. ולחילופין תפסל מלשמש כחברת מועצה וזאת בשל חשש לכאורה לניגוד עניינים.

התנועה לאיכות השלטון דורשת כי אביבה גוטרמן חברת מועצת הוד השרון תתפטר מתפקידה כמנהלת אולם מופת וכמנכ"לית עמותת מופת. ולחילופין תפסל מלשמש כחברת מועצה וזאת בשל חשש לכאורה לניגוד עניינים.

בפנייתה ליו"ר הועדה לניגוד עניינים, לממונה על אגף הביקורת כרשויות המקומיות ולראש עירית הוד השרון מציינת התנועה כי מההסכם הקואליציוני שנחתם במועצה ביום 14.1.09 עולה לכאורה סוגיית ניגוד עניינים של גוטרמן אביבה, העומדת בראש סיעת "תכל"ס", אשר נבחרה כחברת מועצת העיר הוד השרון בבחירות לרשויות המקומיות, אשר נערכו ביום 11.11.08.
על פי כתבות, שפורסמו לאחרונה בעניין עולה לכאורה כי במקביל להיבחרותה לתפקיד חברת מועצה, הגב' גוטרמן מזה שנים רבות, מנכ"לית אולם מופת בהוד השרון, מטעם עמותת מופת, אשר נתמכת בתקציב מטעם עיריית הוד השרון. כפי שמצוין באתר האינטרנט של עיריית הוד השרון, המדובר באולם היחיד מסוגו בהוד השרון, אשר משמש כמקום בו נערכים מופעים מרכזיים, טקסים ואירועי תרבות.
כאמור, ביום 14.1.09, נחתם הסכם קואליציוני בין ראש העיר וסיעתו ובין הגב' אביבה גוטרמן וסיעתה, בהסכם צויין בצורה מפורשת, כי הגב' גוטרמן תמשיך לכהן בעבודתה הנוכחית, קרי כמנהלת אולם מופת, וכי סיעתה של הגב' גוטרמן, תחזיק בתיק התרבות והאירועים בעיר.
לאור זאת נוצר חשש, לכאורה, לניגוד עניינים: ראשית, בין היותה מנכ"לית עמותה הנתמכת על ידי תקציב עיריית הוד השרון, כאשר למעשה משכורתה של הגב' גוטרמן והאולם אותו היא מנהלת, ממומנים (באופן מלא או חלקי) מתקציב עירית הוד השרון. זאת בניגוד להנחיות ונהלים לנושא כשרות ופסלות למועמדות וכהונה שהוציא משרד הפנים, והקובעים מפרושות (סעיף ו להנחיות) כי חבר מועצה העובד בגוף ומשכורתו באה כולה או חלקה מכספים המוקצבים ע"י הרשות המקומית, פסול מלכהן כחבר אותה מועצה.
שנית, בין היותה חברת מועצת העיר העומדת להתמנות כסגנית ראש העיר ולאור העובדה כי סיעתה קיבלה לאחריותה את תיק התרבות. יש לציין כי כיום מונה סיעת תכל"ס שני חברי מועצת העיר בלבד, כולל הגב' גוטרמן.
לפיכך דורשת התנועה כי תתפטר הגב' גוטרמן מתפקידה כמנהלת אולם מופת וכמנכ"לית עמותת מופת. ולחילופין תפסל מלשמש כחברת מועצה.
*התיק טופל באמצעות סטודנטית של "קו הטוהר" במרכז הבין תחומי