התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הכנסת כדי לברר האם נשמר השוויון בחלוקת המקדמות למימון הבחירות לסיעות השונות .

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליו"ר הכנסת כדי לברר האם נשמר השוויון בחלוקת המקדמות למימון הבחירות לסיעות השונות .
התנועה הדגישה כי במידה וישנן מפלגות החבות כספים לכנסת על חשבון מערכות בחירות קודמות, כאשר לחלקן שולמו מקדמות ולחלקן לא שולמו מקדמות, הרי שיש בכך פגיעה בשוויון ופגיעה מהותית בהליך הבחירות ובדמוקרטיה.
במכתבה מבקשת התנועה מיו"ר הכנסת לברר מהו היקף החובות לכנסת ממערכת הבחירות הקודמת, של כל אחת מהסיעות המיוצגות בכנסת השבע- עשרה. נבקש לקבל פירוט לעניין הסדר פרישת החוב של כל אחת מהסיעות, העתקי ההחלטות על כל הסדר והנימוקים להן.
לאלו מפלגות שולמו מקדמות על חשבון מימון הוצאות הבחירות, ומה היה סכום התשלום. לאלו מפלגות נמנעתם מלשלם מקדמות נוכח חובות עבר, נודה לקבלת הפרוטוקולים של הדיונים בהם נתקבלו ההחלטות בנושא.
בפרט מבקשת התנועה לברר נבקש לברר האם לסיעת הליכוד ולסיעת העבודה שולמו מקדמות והאם חבים הם כספים לכנסת, בין אם נפרסו החובות בהסדר ובין אם לאו.
במידה וישנן מפלגות החבות כספים לכנסת על חשבון מערכות בחירות קודמות, כאשר לחלקן שולמו מקדמות ולחלקן לא שולמו מקדמות, הרי שיש בכך פגיעה בשוויון ופגיעה מהותית בהליך הבחירות ובדמוקרטיה.
הצלחתן של המפלגות בבחירות תלויה, במידה לא מעטה, במימון לתעמולת הבחירות. כאשר מפלגות מסוימות מופלות לטובה – סיכוייהן לייצוג גוברים, ואלו סיכויי מפלגות אחרות לייצוג בכנסת נפגע.