התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שישקול מחדש את החלטתו בדבר סגירת תיק החקירה שנפתח בעניינה של השופטת דליה מארק-הורנצ'יק תוך שלא הכירה באחריות פלילית למעשיה.

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שישקול מחדש את החלטתו בדבר סגירת תיק החקירה שנפתח בעניינה של השופטת דליה מארק-הורנצ'יק תוך שלא הכירה באחריות פלילית למעשיה.
זאת, לאור יצירת מראית עין של היעדר שוויון בעיני הציבור ושל אכיפה בררנית וכן יצירת תחושה, כי נושאי משרה שיפוטית נהנים ממעמד רם מזה של העם וזוכים לדין שונה מזה של אזרח מן השורה
במכתבה מציינת התנועה כי לפני מספר חודשים פורסם לראשונה, כי בעקבות חקירה סמויה שהחלה לפני כשנתיים, הוחלט על העמדתה לדין של שופטת בית-המשפט השלום בתל-אביב, דליה מארק-הורנצ'יק, בגין עבירות של מירמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה.
כפי העולה מן ההודעה לעיתונות שפורסמה מטעם משרד המשפטים מיום 11.2.2009, על רקע מצבה הרפואי של השופטת, כעולה מהתעודות הרפואיות וחוות דעת המומחים שהומצאו במסגרת הליכי השימוע, ולאור הודעתה על פרישתה מכס השיפוט, מתוך נטילת אחריות להתנהלותה, ובהתחשב באופי החשדות נגדה כפי שהתגבשו בסופו של ההליך – הוחלט על סגירת תיק החקירה בעניינה.
לאור החשיבות הרבה ביצירת מראית עין של שוויוניות וצדק בקבלת החלטות בדבר סגירת תיקי חקירה בשל היעדר עניין לציבור, מבקשת התנועה לדעת :
א. כמה תיקי חקירה נסגרו במהלך שלוש השנים האחרונות בשל מצבו הרפואי של הנחקר.
ב. איזה עניין רפואי נהוג לראות כמצב רפואי המצדיק את סגירת תיק החקירה.
ג. האם ישנם תיקי חקירה אחרים שבהם על אף שהנחקר מצוי במצב רפואי דומה לזה של השופטת, הוחלט בכל זאת להגיש כתב אישום.
למעלה מכך, נוכח הפגיעה במראית עין של צדק, דומה כי נדרשת שקיפות רבה יותר והבהרות בנושאים אלה – דהיינו, מצבו הרפואי של הנחקר והכרתו באחריותו הפלילית למעשיו.
התנועה סבורה, כי אם התקבלה ההחלטה בדבר סגירת תיק החקירה בעניינה של השופטת תוך חריגה ממדיניותה הרגילה של התביעה במקרים דומים, יש בכך משום יצירת מראית עין של חוסר שוויון ושל אכיפה בררנית וכן יצירת תחושה, כי נושאי משרה שיפוטית נהנים ממעמד רם מזה של העם וזוכים לדין שונה מזה של אזרח מן השורה.
זאת על אחת כמה וכמה משלא הכירה השופטת באחריותה הפלילית לכאורה, כפי העולה מפרסומים בתקשורת, לפיהם טענו פרקליטיה של השופטת, כי ההחלטה "מגלה באופן ברור כי לא נפל פגם פלילי בהתנהלותה של השופטת", ואף שהדבר כלל לא צוין בהודעה לעיתונות שפורסמה מטעם משרד המשפטים.

באם יתברר כי ההחלטה לסגור את תיק החקירה בעניינה של השופטת מארק-הורנצ'יק אכן התקבלה בניגוד למדיניות הכללית של התביעה במקרים דומים ומבלי שהכירה באחריות הפלילית למעשיה, סבורה התנועה כי על היוהמ"ש לשקול מחדש את החלטתו בשל חובת התובע להפעיל
את שיקול דעתו מתוך שוויון וללא הפליה.
התנועה מדגישה כי למערכת אכיפת החוק במדינה הדמוקרטית בכלל, ולמערכת התביעה הכללית בפרט, נודעת חשיבות עליונה ומכרעת בשמירת ערכי השוויון והצדק במישור אכיפת החוק ובהיותה מגדלור לחברה הישראלית.