איכות השלטון ליו"ר ועדת הכספים וחבריה: אל תדונו היום בבקשה להגדלת לשכות ראשי הממשלה לשעבר וזאת בכדי למנוע מחטף למתן הטבות יתר לראש הממשלה אולמרט הפורש על רקע שורת חקירות פליליות

איכות השלטון ליו"ר ועדת הכספים וחבריה: אל תדונו היום בבקשה להגדלת לשכות ראשי הממשלה לשעבר וזאת בכדי למנוע מחטף למתן הטבות יתר לראש הממשלה אולמרט הפורש על רקע שורת חקירות פליליות
בעקבות פנית התנועה
הנושא הורד מסדר היום של ועדת הכספים
והועבר לטיפול ועדת הכספים החדשה.

במכתבה מציינת התנועה כי היום פורסם בתקשורת כי ימים לפני שיסיים ראש הממשלה אולמרט את כהונתו, העביר מנכ"ל משרד האש הממשלה רענן דינור פנייה דחופה לוועדת הכספים בבקשה להגדיל את שטח הלשכה לראשי ממשלה לשעבר.
על פי הפרסום, מתרץ מר דינור את הבקשה בכך שהגודל הנוכחי של לשכה לראש ממשלה לשעבר – 140 מ"ר היקפה – "לא לקחה בחשבון, ככל הידוע לי, את צרכי הביטחון לראש ממשלה לשעבר".
מטענה זו ניתן להבין, כביכול, כי אף אחד מראשי הממשלה הקודמים של מדינת ישראל, על מצבה הבטחוני, לא היה זקוק לשום סידורי בטחון – רק מר אולמרט.
ברור מאליו כי כל ראשי הממשלה הקודמים היו זקוקים לסידורי בטחון והצליחו לתפקד בלשכותיהם, והטענה המופרכת בבסיס הבקשה להגדלת הלשכה – אם זו אכן הטענה – רק מעצימה את התמונה העולה ממנה: ניסיון של ראש ממשלה, בימיו האחרונים בתפקיד, לגרוף לעצמו הטבות יתר במחטף פסול, על חשבון הקופה הציבורית.
הניסיון של מר אולמרט לגרוף לעצמו הגדלת לשכה על חשבון הקופה הציבורית הינו מקומם במיוחד, נוכח הנסיבות שבהן עוזב מר אולמרט את לשכת ראש הממשלה, אשר מהוות חרפה קשה לעם ישראל כולו. נפתחו נגד מר אולמרט חקירות פליליות בלא פחות משש פרשות בחשדות לשחיתות, והיועץ המשפטי לממשלה כבר הודיע על כוונתו להעמידו לדין באחת מהן בכפוף לשימוע. במחוזות שבהם עדיין קיימת בושה, בקשה להגדיל את הלשכה על רקע נסיבות אלה לא היתה מועלית כלל.
על כן תבקש התנועה כי הבקשה בענין הגדלת לשכה לראש הממשלה לשעבר לא תעלה לדיון בישיבת הוועדה היום. אף בהנחה – שאין אנו מניחים אותה – שיש איזושהי הצדקה אמיתית לדון בהגדלת הלשכה, דיון זה ודאי לא צריך להתקיים במחטף, אלא תוך מתן זמן סביר לעמוד על הבקשה; הדברים נכונים קל וחומר בנסיבות העניין.