התנועה לאיכות השלטון לנתניהו וסער: אל תותירו את פרופ' פרידמן כשר משפטים בממשלה החדשה

התנועה לאיכות השלטון לנתניהו וסער: אל תותירו את פרופ' פרידמן כשר משפטים בממשלה החדשה
התנועה:"לא יכולנו שלא לפנות עליכם, בזעקה ממש, שלא להמשיך ולתת את ידכם למערכה אשר הוביל ידי פרופ' פרידמן לרמיסת מערכות שלטון החוק, ובית המשפט העליון בראשן, מערכה אשר הובילה באופן ישיר לכרסום דרמטי באמון הציבור במערכות אכיפת שלטון החוק, ובעיקר במעמדו של בית המשפט העליון. "
במכתבה לח"כ בנימין נתניהו ולח"כ גדעון סער מציינת התנועה כי מפרסומים בתקשורת עולה, לכאורה, כי, במסגרת המו"מ הקואליציוני להקמת ממשלה בראשות הליכוד, המתנהל בימים אלה, אחת הדרישות המרכזיות שהועלו על ידי יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" מר ליברמן, הנה הותרת פרופ' פרידמן בתפקידו כשר משפטים.
אמנם מדובר על מגעים ראשוניים בלבד, וסביר כי החלטות בנושאים שכאלה טרם הוכרעו, אך נוכח הפוטנציאל הטמון במימוש דרישה זו, לא יכולנו שלא לפנות עליכם, בזעקה ממש, שלא להמשיך ולתת את ידכם למערכה אשר הוביל ידי פרופ' פרידמן לרמיסת מערכות שלטון החוק, ובית המשפט העליון בראשן, מערכה אשר הובילה באופן ישיר לכרסום דרמטי באמון הציבור במערכות אכיפת שלטון החוק, ובעיקר במעמדו של בית המשפט העליון.
מכל המועמדים הרבים והמוכשרים היכולים לכהן במשרת שר המשפטים, לבחור דווקא במי שבמהלך כהונתו האחרונה, בין היתר, "זכה", בצעד חריג עד מאוד, לקריאה להתפטרות על ידי המשנה לנשיא (בדימוס) של בית המשפט העליון בגין רצף הצעותיו העלולות לפגוע קשות ברשות השופטת במדינת ישראל; זכה, לכאורה, לפי פרסום בעיתונות, לגינוי חריף מטעם הוועדה למשפט חוקתי של לשכת עורכי הדין בישראל בגין "…שורת פעולות שיש בהן כדי לקעקע את מעמד בית המשפט העליון"; נוכח האזהרה שהשמיע היועץ המשפטי לממשלה לגבי הצעותיו להכניס גורמים פוליטיים להליכי בחירת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה; מי שהצעותיו בנושאי הגבלת הסמכויות או הפעילות של הרשות השופטת מקימה "חזקת מסוכנות" לדמוקרטיה הישראלית; הנה בלתי מתקבלת על הדעת.
אין ספק, כי הותרתו של פרופ' בתפקיד שר המשפטים, אינה משרתת את מצע מפלגת הליכוד ומשנתה אשר לפיהם התחייבה מפלגת הליכוד לפעול "לחיזוק שלטון החוק ולביצור הדמוקרטיה בישראל".
זאת בפרט, נוכח הפרסומים לפיהם ישנה כוונה, לכאורה, להגדיל את מספר השרים וסגני השרים, ובכלל כך לברוא תפקידים חדשים כדי לענות על הצרכים הקואליציוניים. במצב דברים זה, להותיר את פרופ' פרדימן בתפקידו, חלף מינויו של נבחר ציבור ראוי ממפלגה כזו או אחרת, מגיע כדי חוסר סבירות ובזבוז מיותר של כספי הציבור בימים של משבר כלכלי חריף.
לאור דברים אלה, מבקשת התנועה מנתניהו וסער כי ישקלו עמדה זו בכובד ראש, וחרף הלחצים הפוליטיים, ככל שיהיו, ימנעו מהותרת פרופ' פרידמן כשר משפטים, החלטה אשר עלולה להיות להוביל לנזק נוסף ובלתי הפיך לדמוקרטיה הישראלית ולמוסדות המרכזיים המגנים עליה.