התנועה לאיכות השלטון לנתניהו ולמזוז: אין למנות לתפקיד שר החוץ אדם(ליברמן) שהמדינה עורכת חיקורי דין כלפיו במדינות זרות וחושדת בו בביצוע עבירות במדינות זרות.

התנועה לאיכות השלטון לנתניהו ולמזוז: אין למנות לתפקיד שר החוץ אדם(ליברמן) שהמדינה עורכת חיקורי דין כלפיו במדינות זרות וחושדת בו בביצוע עבירות במדינות זרות.
"אין למנות את ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר, כל עוד הוא בבחינת חשוד בעבירות חמורות. קל וחומר שאין למנותו בנסיבות אלה לתפקיד שר בכיר. כך גם אין לאפשר לו למנות שר לביטחון פנים מטעמו "
מכתבה של התנועה לח"כ נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה בא בעקבות ההתפתחויות האחרונות בעניינו של ליברמן בעת הדיון השבוע בבג"ץ אותו הגיש ליברמן עצמו שקבל על העיכוב בחקירתו. בדיון הצהיר נציג המשטרה כי חלק מן העבירות בהן חשוד ליברמן מתבצעות לכאורה עד עצם היום הזה :
"נשוא החקירה אמנם מתפרס על פני עשור שנים אבל החקירה מתייחס לא רק לעבירות לשנת 2001 אלא לעבירות המתקיימות עד עצם היום הזה." (עמ' 5 שורה 19 לפרוטוקול הדיון מיום 16/3/09)
כן הצהירה המדינה בפני בג"צ כי בימים אלה עדיין מתבצעים וצפויים להתבצע חיקורי דין רבים.
אם כן, נגד ח"כ אביגדור ליברמן מתנהלת חקירה פלילית חמורה. על פי פרסומים, נכון לחודש מרס אשתקד, מדובר בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנות הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד, לגביהם נקבע כי –
"התמונה המצטיירת למקרא הנספחים הסודיים, תמונה שעוגנה בתשתית ראייתית ולא בהכרח במידעים, היא תמונה מדאיגה, המצביעה על מעורבות לכאורית של ליברמן… במעשים שדבק בהם יותר מאשר גוון של פלילי" (ראו ב"ש (ת"א) 90130/08 ליברמן נ' מ"י).
על-פי פרסומים בתקשורת, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז כבר פסל את ח"כ ליברמן החשוד בעבירות בקשר לאי סדרים כספיים במפלגה, מכהונה כשר לביטחון פנים בשנת 2006.
התנועה לאיכות השלטון אנו שבים ומתריעים כי אין לאפשר לליברמן, בהיותו נחקר, ובפרט על רקע העובדה כי גורמי האכיפה חושדים כי ביצוע העבירות נמשך לכאורה, למנות מטעמו את השר הממונה על אכיפת החוק הפלילי- השר לביטחון פנים.
כך גם לא ניתן למנות לתפקיד שר, מי שכנגדו נחקרים בימים אלה חשדות להמשך ביצוע עבירות עד עצם היום הזה.
הדברים נאמרים ביתר שאת כאשר מדובר בתפקיד שר החוץ. זאת בפרט לאור כך שההליכים לביצוע חיקורי הדין עליהם הודיעה המדינה לבג"צ דורשים את אישורן ו/או שיתוף פעולה מצד הרשויות במדינות שונות.

את, בנוסף לכך שמשרד החוץ לוקח חלק בהליך הגשת הבקשה למדינה הזרה בה מתבצע חיקור הדין. התנועה מבקשת התייחסות לנקודה זו, באשר לשלבים בהם מצויות הבקשות לחיקור הדין השונות.
לכך יש להוסיף, מבלי למצות, כי שר בכיר (כגון שר החוץ או שר האוצר) הינו מופקד על תחום מרכזי של הרשות המבצעת ועל עובדי ציבור רבים. כך, כאשר מדובר במינוי חשוד בפלילים חמורים לתפקיד שר בכיר, הפגיעה הצפויה הן לתפקוד הרשויות והן באמון הציבור בהן קשה ביתר שאת.
לאור כל זאת אין למנות את ח"כ אביגדור ליברמן לתפקיד שר, כל עוד הוא בבחינת חשוד בעבירות חמורות. קל וחומר שאין למנותו בנסיבות אלה לתפקיד שר בכיר. כך גם אין לאפשר לו למנות שר לביטחון פנים מטעמו.