התנועה לאיכות השלטון פנתה לביה"ד האזורי לעבודה בנצרת,

התנועה לאיכות השלטון פנתה לביה"ד האזורי לעבודה בנצרת,
התביעה עקב פגמים חמורים שנפלו בו ואי עמידת הגזבר הנבחר- מר גל מור, בתנאי הסף.
*** התיק מנוהל בעזרת סטודנט למשפטים מהקליניקה המשפטית "קו הטוהר" המנוהל בהשתתפות האונברסיטה העברית בירושלים

התנועה באמצעות עוה"ד ברק כלב וצרויה מידד לוזון מבקשת לבטל את המכרז ואת תוצאותיו וזאת נוכח הנמכת תנאי המכרז מאלו שנקבעו בחוזר משרד הפנים ואשר מקובלים למשרה זו, באופן בלתי סביר ובלתי ענייני – הדרישה לתואר אקדמי הושמטה והוחלפה בדרישה לסיום קורס גזברים בשלטון המקומי אותו סיים המועמד המועדף – מר גל מור; ו/או הגבהת דרישת הנסיון התעסוקתי באופן שמנע ממועמדים לגיטימיים אחרים ליטול במכרז חלק – הדרישה לנסיון תעסוקתי הועמדה על 10 שנים במקום 7-8 שנים הנדרשות ע"י משרד הפנים; ו/או נוכח השתתפותו של ראש העיריה, מר זהר עובד, לכל הפחות בחלק משלבי המכרז למרות ניגוד העניינים בו היה שרוי עקב חוו"ד שכתב מר גל מור בעניינים הנוגעים לכספים שנטען כי ראש העיר חייב היה לעיריה, וקביעתו אין בסיס לתביעה כספית כנגד מר זוהר עובד; ו/או בעקבות הפרת החובה הסטאטוטורית לאפשר למבקר העיריה לנכוח בכל הישיבות המתקיימות במועצת העיריה, וזאת למרות (או בגלל…) שהצביע על הליקויים וביקש במפורש ליטול בישיבות חלק. כל אלה יוצרים תחושה קשה, לפיה היה ממש בטענות שהועלו בעיתונות המקומית בטבריה, לפיהן הותאם לכאורה המכרז למידותיו של מר גל מור, ע"י גורמים החפצים במינויו.
התנועה מדגישה את חשיבותו של תפקיד גזבר העיריה לניהולה הכספי התקין – הגזבר הינו מגן הקופה הציבורית, אחד משומרי הסף בעיריה – ונוכח זאת ברור כי גזבר שלא נתמנה על דרך המלך ובאופן תקין יתקשה למלא את תפקידיו תוך עמידה בסטנדרטים הגבוהים הנדרשים ממנו, ומבלי שירגיש חובה כלפי ממניו. נראה שבמקרה של עיירית טבריה, המציאות המתוארת בעייתית עוד יותר נוכח הגירעונות הגדולים בהם שרויה העיריה (ע"פ הדו"ח הכספי שפורסם לשנת 2007 עומד הגרעון המצטבר הכולל על 85,538 אלפי ש"ח) וחוסר עמידתה בתוכנית להסדרת מצבה הכספי שנחתמה עם משרד הפנים. זאת ועוד, מבדיקה שערכה התנועה עולה כי מר גל מור מונה לתפקיד הגזבר למרות שלא עמד אפילו בתנאי המכרז כפי שגובשו – במסגרת תפקידו כגזבר המועצה המקומית רמת ישי, בין השנים 2001 ל-2007 הלך ותפח גרעונה בכמאה אחוזים!
התנועה מבהירה כי אינה מבקשת להכריז על זכייתו של מועמד אחר כלשהוא למשרה, אלא בתיקון הפגמים במכרז, בנסיון למצוא את המועמד המתאים והראוי ביותר לתפקיד, שימלא תפקידו נאמנה ויסייע לעירית טבריה לשפר את מצבה הכלכלי לרווחת תושביה וללא משוא פנים.
*** התיק מנוהל בעזרת סטודנט למשפטים מהקליניקה המשפטית "קו הטוהר" המנוהל בהשתתפות האונברסיטה העברית בירושלים