התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ לכלול בכתב האישום נגד ראש עיריית טבריה גם עבירת שוחד בחירות וזאת בנוסף לעבירת הגבלת הכנסות ורישום כוזב במסמכי תאגיד בכפוף לשימוע כפי שהודיעה הפרקליטות שבכוונתה לכלול בכתב האישום.
זאת, בשעה שגם היוהמ"ש מכיר בכך שראש עיריית טבריה אכן העביר לידי מפלגות מתחרות וראשיהן סכומי כסף נכבדים לכיסוי הוצאותיהם במסגרת מערכת הבחירות, בשעה שהן קראו לבוחריהן לתמוך במועמדותו לראשות העיר ונמנעו מלהציג מועמד מטעמן או לתמוך במועמד אחר.
התנועה לאיכות השלטון באמצעות עוה"ד אליעד שרגא ברק כלב ודניאל קירס מבקשת מבג"ץ להוציא צו על תנאי צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מדוע לא יוגש כתב אישום כנגד ראש עיריית טבריה זוהר עובד בגין עבירת שוחד בחירות לפי סעיפים 88 ו- 89 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), התשכ"ה-1965. זאת, בשעה שגם היוהמ"ש מכיר בכך שראש עיריית טבריה אכן העביר לידי מפלגות מתחרות וראשיהן סכומי כסף נכבדים לכיסוי הוצאותיהם במסגרת מערכת הבחירות, בשעה שהן קראו לבוחריהן לתמוך במועמדותו לראשות העיר ונמנעו מלהציג מועמד מטעמן או לתמוך במועמד אחר. כן מתבקש בג"ץ להוציא צו ביניים ליועץ המשפטי לממשלה להימנע לפי שעה מהגשת כתב אישום נגד זהר עובד בנוגע למערכת הבחירות בשנת 2008 אשר אינו כולל אישום בעבירות שוחד בחירות וכן להימנע מחתימה על הסדר טיעון, בנוגע לאותה מערכת בחירות, אשר אינה כוללת אישום בשוחד בחירות; כל זאת, עד לפסק הדין בעתירה .
הרקע: ביום 25.9.2008 הודיעה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגד זהר עובד ראש עיריית טבריה "בעבירה של הגבלת הכנסות (סעיפים 16 ו- 28 לחוק הרשויות המקומיות (מימון בחירות) התשנ"ג-1993) וכן בעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד (סעיף 423 לחוק העונשין, התשל"ז- 1977). זאת, בכפוף לשימוע שייערך לו.
בהודעת משרד המשפטים מתוארת מסכת עובדתית לכאורה, לפיה במערכת הבחירות בשנת 2003 פעל מר עובד להעברת כספים ליריבי רשימתו אשר נמנעו להציב מטעמם מועמד לראשות העיר או לתמוך במועמד אחר ואף הודיעו על תמיכתם בו.
וכך מצוין במפורש בהודעת משרד המשפטיים: "בהמשך, לכאורה, פעל מר זהר עובד, לבדו ובאמצעות סיעתו "מהפך", לממן באמצעות כספים אלה את פעילותן השוטפת של הסיעות "ק.ש.ת", "י.ח.ד" ו- "איחוד", שהתמודדו גם כן בבחירות, אך לא הציבו מועמד מטעמן לראשון העיר אלא תמכו במועמדותו."
לטענת התנועה העברת כספים מעין זו — אשר הוכרה על ידי הפרקליטות בהודעתה — מהווה שוחד בחירות מובהק. זאת, משום שיש בתשלום זה כדי להטות את תוצאות הבחירות תוך תשלום מצד מתמודד ליריבים פוליטיים אשר מביעים תמיכתם במועמד ו/או נמנעים להציג מועמד מטעמם או להביע תמיכה במועמד אחר לראשות העיר.
לטענת התנועה בהתבסס על התשתית העובדתית לכאורה אשר הניח משרד המשפטים עצמו, חייבת הייתה התביעה להגיש כתב אישום אף בעבירת שוחד בחירות ולפיכך, עמדתו הנורמטיבית במקרה דנן, שלא להגיש כתב אישום בגין שוחד בחירות, אינה יכולה לעמוד.