בעקבות פנית התנועה לאיכות השלטון ואחרים החליטה הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות כי אביבה גוטרמן פסולה מלכהן כחברת מועצת הוד השרון בשל היותה מנהלת אולם מופת ומנכ"לית עמותת מופת הנתמכת באופן משמעותי ע"י העירייה וזאת בשל החשש לניגוד עניינים.

בעקבות פנית התנועה לאיכות השלטון ואחרים החליטה הוועדה למניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות כי אביבה גוטרמן פסולה מלכהן כחברת מועצת הוד השרון בשל היותה מנהלת אולם מופת ומנכ"לית עמותת מופת הנתמכת באופן משמעותי ע"י העירייה וזאת בשל החשש לניגוד עניינים.
בהחלטה כותבת הוועדה:"לדעת הוועדה, בנסיבות שבהן גב' גוטרמן היא עובדת בשכר בעמותה הנתמכת בשיעור משמעותי ע"י העירייה היא פסולה מכהונה כחברת מועצה. ההסכם הקואליציוני, המפקיד בידיה של גב' גוטרמן ושל מר נדב דואני, חבר המועצה הנוסף מסיעתה, תפקידים שיש להם ממשק עם עבודתה בעמותה, לרבות תפקיד של סגנית בשכר- מחריף את החשש האמור."
בפנייתה ליו"ר הועדה לניגוד עניינים, לממונה על אגף הביקורת כרשויות המקומיות ולראש עירית הוד השרון ציינה התנועה כי מההסכם הקואליציוני שנחתם במועצה ביום 14.1.09 עולה לכאורה סוגיית ניגוד עניינים של גוטרמן אביבה, העומדת בראש סיעת "תכל"ס", אשר נבחרה כחברת מועצת העיר הוד השרון בבחירות לרשויות המקומיות, אשר נערכו ביום 11.11.08.
על פי כתבות, שפורסמו בעניין עולה כי במקביל להיבחרותה לתפקיד חברת מועצה, הגב' גוטרמן מזה שנים רבות, מנכ"לית אולם מופת בהוד השרון, מטעם עמותת מופת, אשר נתמכת בתקציב מטעם עיריית הוד השרון. כפי שמצוין באתר האינטרנט של עיריית הוד השרון, המדובר באולם היחיד מסוגו בהוד השרון, אשר משמש כמקום בו נערכים מופעים מרכזיים, טקסים ואירועי תרבות.
כאמור, ביום 14.1.09, נחתם הסכם קואליציוני בין ראש העיר וסיעתו ובין הגב' אביבה גוטרמן וסיעתה, בהסכם צוין בצורה מפורשת, כי הגב' גוטרמן תמשיך לכהן בעבודתה הנוכחית, קרי כמנהלת אולם מופת, וכי סיעתה של הגב' גוטרמן, תחזיק בתיק התרבות והאירועים בעיר.
לאור זאת נוצר חשש, לכאורה, לניגוד עניינים: ראשית, בין היותה מנכ"לית עמותה הנתמכת על ידי תקציב עיריית הוד השרון, כאשר למעשה משכורתה של הגב' גוטרמן והאולם אותו היא מנהלת, ממומנים (באופן מלא או חלקי) מתקציב עירית הוד השרון. זאת בניגוד להנחיות ונהלים לנושא כשרות ופסלות למועמדות וכהונה שהוציא משרד הפנים, והקובעים מפרושות (סעיף ו להנחיות) כי חבר מועצה העובד בגוף ומשכורתו באה כולה או חלקה מכספים המוקצבים ע"י הרשות המקומית, פסול מלכהן כחבר אותה מועצה. שנית, בין היותה חברת מועצת העיר העומדת להתמנות כסגנית ראש העיר ולאור העובדה כי סיעתה קיבלה לאחריותה את תיק התרבות. יש לציין כי כיום מונה סיעת תכל"ס שני חברי מועצת העיר בלבד, כולל הגב' גוטרמן. לפיכך דרשה התנועה כי תתפטר הגב' גוטרמן מתפקידה כמנהלת אולם מופת וכמנכ"לית עמותת מופת. ולחילופין תפסל מלשמש כחברת מועצה.
בהחלטה כותבת הוועדה:"לדעת הוועדה, בנסיבות שבהן גב' גוטרמן היא עובדת בשכר בעמותה הנתמכת בשיעור משמעותי ע"י העירייה היא פסולה מכהונה כחברת מועצה. ההסכם הקואליציוני, המפקיד בידיה של גב' גוטרמן ושל מר נדב דואני, חבר המועצה הנוסף מסיעתה, תפקידים שיש להם ממשק עם עבודתה בעמותה, לרבות תפקיד של סגנית בשכר- מחריף את החשש האמור.
*התיק טופל באמצעות סטודנטית של "קו הטוהר" במרכז הבין תחומי בהרצליה