התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לקבוע את מועד השימוע לאהוד אולמרט במועד הקרוב ביותר האפשרי, בחלוף כשבוע וחצי מאז המועד שנקבע על ידי בג"צ בצו הביניים (לא לפני 10 למאי 2009).

התנועה לאיכות השלטון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לקבוע את מועד השימוע לאהוד אולמרט במועד הקרוב ביותר האפשרי, בחלוף כשבוע וחצי מאז המועד שנקבע על ידי בג"צ בצו הביניים (לא לפני 10 למאי 2009).

במכתבה מציינת התנועה כי עברו חודשים רבים מאז הציבור נחשף לראשונה, לריבוי וחומרת הפרשיות הפליליות בהן מעורב, לכאורה, מי שכיהן עד לפני שלושה חודשים כראש ממשלת ישראל, מר אהוד אולמרט.
מאז נחשפו הפרשות והמשטרה החלה בחקירתן, עשה ועדיין עושה מר אולמרט, כל אשר לאל ידו על מנת להקשות, לסרבל ולמשוך את הליך החקירה ככל שניתן. זאת בין היתר, כפי שפורסם לא אחת באמצעי התקשורת, על ידי הערמת קשיים בקביעת מועדי חקירה; דחיות של מועדים שנקבעו; העלאת בקשות ודרישות שונות ומגוונות מנציגי המשטרה ו/או הפרקליטות כדי ל"הרוויח" זמן נוסף; שימוש בטקטיקות ממולחות על מנת להפוך את החקירות לארוכות במיוחד ובלתי יעילות ועוד.
למרות זאת הצליחה מערכת אכיפת החוק – המשטרה והפרקליטות – לגבש החלטה על הגשת כתב אישום כנגד מר אולמרט, בכפוף לשימוע, בשלוש מבין הפרשות הנחקרות והן פרשת "טלנסקי", פרשת ראשונטורס ופרשת מרכז ההשקעות.
ככל הידוע לתנועה בשתי פרשות נוספות – פרשת הבית בכרמיה ופרשת המינויים הפוליטיים טרם נתקבלה הכרעת הפרקליטות (הגם שלפחות בנוגע לפרשת הבית בכרמיה המליצה המשטרה על סגירת התיק והיא הועברה לצורך עיון ובחינה לפרקליטות).
כעת, מבקש מר אולמרט לשלוף "טריק" נוסף באמצעותו יוכל שוב להרוויח זמן יקר ולמנוע מגורמי אכיפת החוק לקבל החלטה בענייננו. לפיכך, עתר אולמרט עתירה לבג"ץ במסגרתה ביקש צו ביניים שימנע את קיום השימוע ו/או הגשת כתב אישום עד להכרעה בעתירתו, וזאת על בסיס שלושה נימוקים: טענה כי יש לערוך את השימוע רק לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל הכרעה בנוגע למכלול הפרשות בהן הוא נחקר; כי יש להמנע מעריכת השימוע במועד בו שוהה מר אולמרט בבית חולים בחו"ל ומצוי בעיצומן של בדיקות רפואיות חשובות ודחופות; וכי יש להמנע מעריכת השימוע עד שיועבר לרשות מר אולמרט חומר החקירה במכלול הפרשות השונות בהן הוזמן לשימוע לרבות השלמת עדותו המוקדמת של טלנסקי, אם יאשר אותה בית המשפט המחוזי בירושלים.
אמנם עתירה זו על נספחיה חסויה, אך מהחלטת בית המשפט הנכבד אשר נתנה בנוגע לצו הביניים מיום 10.4.09, כמו גם מפרסומים בתקשורת, עולה כי היועץ המשפטי לממשלה התנגד לבקשה על נימוקיה בפרט היות ו"אין המדובר בדחייה קצרה של מספר ימים או שבועות, לצורך בדיקות רפואיות של העותר או טיפול רפואי, אלא בדחייה, נוספת, של כחצי שנה או יותר של מועד תחילת ישיבת השימוע הראשונה".

בג"צ, בהחלטתו מיום 10.4.09, נעתר חלקית לבקשה כך שתתאפשר דחייה קצרה של השימוע אך ורק בשל הבדיקות או הטיפולים הרפואיים של מר אולמרט, וקבע כי השימוע לא יתקיים לפני 10.5.09.
מהשתלשלות העניינים, עולה באופן נחרץ וברור כי בכוונת אולמרט ופרקליטיו להמשיך ולהערים קשיים על מערכת אכיפת החוק ולנצל כל טיעון או פרצה אפשריים על מנת לדחות את הקץ ולהשכיח את הפרשות מסדר היום הציבורי.
כך גם מתעורר הרושם, כי יש פה ניסיון מכוון לדחות את מועד ההכרעה בנוגע להגשת כתבי האישום, עד לאחר סיום הקדנציה שלך כיועץ המשפטי לממשלה, מתוך תקווה, כך ניתן לשער, שכניסתו של יועץ משפטי חדש תשפר את מאזן הסיכויים לטובתו של אולמרט.
לאור כל זאת קוראת התנועה ליועץ המשפטי, בשם האינטרס הציבורי, אמון הציבור במערכת אכיפת החוק ועקרון השוויוניות בפני החוק, שלא לתת ידך למניפולציות וההתחכמויות המשפטיות של מר אולמרט, אשר מבקשות למנוע ממערכת אכיפת החוק לבצע תפקידה ולמצות את הדין עם מי שכיהן כראש ממשלת ישראל.
התנועה קוראת ליוה"מש לקבוע את מועד השימוע במועד הקרוב ביותר האפשרי, בחלוף כשבוע וחצי מאז המועד שנקבע על ידי בג"צ בצו הביניים.
וכן להתייחס לפרסומים כי בכוונת היוה"מש לכלול קבוצה אחת של פרשות (ראשונטורס, טלנסקי ומרכז ההשקעות) באישום משותף ובפרשות אלה לקיים שימועים באופן רציף ובסמיכות זמנים, כדי לקבל החלטה מאוחדת בשלוש הפרשות.
יש חשיבות ציבורית עליונה, כי מערכת אכיפת שלטון החוק תעמוד איתנה, נחושה ובלתי מתפשרת למול ניסיונות המריחה של מר אולמרט, ותקבל הכרעה מהירה ככל הניתן בפרשות אולמרט, גם אם הדבר מחייב לקבל החלטה בכל פרשה לגופה.