התנועה למען איכות השלטון: חובות מצטברים של עובדים, חוסר יישום של תוכנית ההבראה ואי מינוי מבקר במועצה מקומית פקיעין.

התנועה למען איכות השלטון: חובות מצטברים של עובדים, חוסר יישום של תוכנית ההבראה ואי מינוי מבקר במועצה מקומית פקיעין.
התנועה מודיעה כי אם לא יפעל ראש המועצה לתיקון הליקויים תיאלץ לפנות לבית המשפט.
במכתבה לראש מועצה מקומית פקיעין, חברי המועצה המקומית, והממונה על חוק חופש המידע במועצה מציינת התנועה לאיכות השלטון כי במסגרת דו"ח ביקורת רו"ח ברשויות המקומיות שפורסם לאחרונה (לשנת התקציב 2007) נחשפו במועצה מקומית פקיעין כשלים שתיקונם נחוץ לשם שמירה על מנהל תקין ביניהם חובות מצטברים לעובדי המועצה, אי דיון בדוחות הכספיים, אי יישום תוכנית ההבראה, אי-מינוי מבקר למועצה וחוסר פעולה של רוב ועדות החובה כולל ועדת הביקורת.
בדו"ח נאמר שהמועצה לא מינתה מבקר למועצה מאז פרישת המבקר הקודם בחודש יולי 1999. לאור ליקוי חמור זה, ולאור העובדה שהערובה החשובה ביותר למשטר דמוקרטי תקין הינה חשיפתו לביקורת, התנועה דורשת מהמועצה למנות לאלתר מבקר במידה וטרם מונה, ולהעביר לידה את כתב מינויו ואת פרוטוקול ישיבת המועצה בה אושר מינויו של המבקר החדש.
הדו"ח מזכיר שרוב ועדות המועצה, לרבות ועדת הביקורת וועדת רכש ובלאי, לא פעלו. כמו כן, ראש המועצה לא מינה צוות לתיקון הליקויים כמתחייב מהוראות החוק. היעדר פעולה של ועדות החובה ובמיוחד ועדת הביקורת, ואי מינויו של צוות לתיקון הליקויים כפי שהדין קובע, שקולים בנסיבות דנן לשימור הליקויים והמשך פעולה בניגוד לכללי המינהל התקין. לפיכך, התנועה דורשת למנות לאלתר את ועדות החובה ובמיוחד ועדת ביקורת וצוות לתיקון הליקויים ככל שאלה עדיין לא מונו, ולהבטיח את התכנסותם לשם דיון בליקויים העולים מתוך דוחות הביקורת הפנימיים והחיצוניים.
בנוסף, הדו"ח מציין שלשמונה מעובדי המועצה חובות ארנונה ואחרים בסך כולל של 248 אלפי ₪. על כן, התנועה דורשת לקבל לידיה את רשימת החייבים מבין עובדי המועצה ולפעול לשם גביית החובות הנ"ל, בין היתר תוך שימוש בכלים המשפטיים.
הדו"ח מדגיש שהמועצה לא עמדה בחלק מיעדי תוכנית ההבראה שחתמה עם משרד הפנים. נוכח זאת, התנועה דורשת ליישם את התוכנית הנ"ל ללא דיחוי, לשלוח את התכתובות שהיו בין המועצה למשרד הפנים בנוגע לתוכנית ולשלוח לתנועה עותק ממנה.
ע"פ הדו"ח, המועצה לא הקפידה על קבלת ערבויות ביצוע וערבויות טיב מקבלני הביצוע, ולא ניהלה ספר חוזים ורישומי מעקב אחרי שיקים חוזרים. לפיכך, התנועה מבקשת להעביר לידיה את פנקס הערבויות ואת פנקס החוזים אותם המועצה מחויבת לנהל, וכן לקבוע לאלתר נוהל לקבלת ערבויות ביצוע וטיב מכל קבלן איתו המועצה מתקשרת ולהתחיל לנהל רישום ומקב אחרי שיקים חוזרים.
יתרה מזו, הדו"ח מציין שהדוחות הכספיים הרבעוניים והשנתיים לא הובאו לדיון במליאת המועצה. נוכח ליקוי זה, התנועה דורשת לכנס ללא דיחוי את מליאת המועצה לדיון בדוחות הללו,

ולקבוע מועדים להתכנסות המועצה בהמשך השנה בהם היא צפויה לדון בדוחות הכספיים, הואיל ודיון זה הינו אחד ממנגנוני הביקורת החשובים על ההתנהלות הכספית של הרשויות.
הדו"ח ממשיך ומזכיר שחלק מהחלטות ועדת המכרזים לא הובאו לאישור המועצה. על כן, התנועה מבקשת להמציא לה את כל החלטות ועדת המכרזים מאז שנת 2007 ואת האישורים של מליאת המועצה לגבי כל אחת מההחלטות הנ"ל במקרים בהם מתחייב הדבר ע"פ דין וכן להתחייב להביא כל החלטה אותה מקבלת ועדת המכרזים לאישורה של מליאת המועצה.
הדו"ח מצביע על כך שהמועצה ניהלה באופן חלקי פנקס זכויות מקרקעין ולא ביצעה סקר סיכונים וסקר נכסים לצורך בדיקת היקף הביטוח הנדרש. לפיכך, ונוכח החשיבות של פנקסים וסקרים אלה לפעילות מסודרת של המועצה, התנועה דורשת לתקן את הליקויים האלה בהקדם האפשרי ולהעביר לידיה כל מסמך שיש בו כדי להעיד על התיקון האמור.
כמו כן, התנועה דורשת את תיקונם של שורה של ליקויים עליהם הצביע הדו"ח, ביניהם קביעת מספר תעריפי ארנונה הנמוכים מתעריפי המינימום שנקבעו בחוק, קביעת הנחות בארנונה בשיעורים ובמקרים שאינם מעוגנים בהוראות החוק וחוסר מעקב אחר גביית היטל השבחה ואחר ההתחשבנות עם הועדה המקומית לתכנון ובניה, בה היא חברה, ואשר ניהלה את הפעילות הכספית הכרוכה בכך.
התנועה למען איכות השלטון מדגישה כי המועצה פעלה במשך שנים בניגוד להוראות החוק ולכללי מינהל תקין. התנהלות זו הינה פגיעה קשר באמון התושבים במועצה, ברווחת התושבים, ובאיכות חיי כל אחד ואחד מהם- לא פחות.
התנועה מבקשת תגובה מהמועצה תוך 20 ימים וזאת כדי לאפשר לתנועה לשקול את הצורך בנקיטה בצעדים משפטיים נוספים.