התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיוה"מש כי יפתח בחקירה פלילית לאור פרסומים בתקשורת בעניין עסקה של תע"ש בהודו באם יש בפרסומים אמת!

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מהיוה"מש כי יפתח בחקירה פלילית לאור פרסומים בתקשורת בעניין עסקה של תע"ש בהודו באם יש בפרסומים אמת!
אם החקירה בהודו מצאה כי כספים הועברו לחשבונו הפרטי של סודיפטו גוש ( יו"ר ומנכ"ל החברה הממשלתית הבטחונית בהודו) בקשר לעסקה של תע"ש וכי מדובר במעשים שבוצעו בזמן תחולת התיקון לחוק העונשין, מבקשת התנועה מהיוה"מש כי יפתח בחקירה פלילית בנדון.
עו"ד דניאל קירס מנהל המחלקה ללטיגציה כלכלית בתנועה מציין במכתבו ליועץ המשפטי לממשה על-פי פרסום ב"דה מרקר" היום, לכאורה עולה מחקירה שבוצעה בהודו, כי כספים הועברו על ידי חברות זרות לחשבונו הפרטי של יו"ר ומנכ"ל החברה הממשלתית הבטחונית בהודו OFB, סודיפטו גוש.
עוד צוין בפרסום כי תע"ש הישראלית, יחד עם עוד שש חברות אשר זכו במכרזים בתחום התחמושת והארטילריה מול סודיפטו גוש, הוכנסו ל"רשימה שחורה" של משרד הבטחון ההודי ובהתאם, לא ייכרתו עסקאות חדשות מולן ועסקאות שנחתמו יוקפאו עד להוצאתן מהרשימה.
בהתאם לתיקון לחוק העונשין שפורסם ביום 21.7.2008 (סעיף 291א לחוק העונשין, התשל"ז-1977), מתן שוחד לעובד ציבור זר, לרבות ממלא תפקיד ציבורי מטעם גוף ציבורי שהוקם לפי חיקוק של מדינה זרה או מטעם גוף הנמצא בשליטה ישירה או עקיפה של מדינה זרה, מהווה שוחד לפי סעיף 291 לחוק העונשין.
יודגש כי חקיקת העבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר נדרשה על-פי אמנת האו"ם נגד שחיתות (United Nations Convention against Corruption) שעליה חתמה ישראל ועל-פי אמנת ה-OECD בדבר המלחמה בשוחד עובדי ציבור זרים בעסקאות בין-לאומיות (Convention on Combating Bribery of Foreign Public Officials in International Business Transactions)).
אין התנועה יודעת אם יש בפרסום בענין תע"ש אמת; אולם, אם חקירה בהודו מצאה כי כספים הועברו לחשבונו הפרטי של סודיפטו גוש בקשר לעסקה של תע"ש וכי מדובר במעשים שבוצעו בזמן תחולת התיקון לחוק העונשין, מבקשת התנועה מהיה"מש כי יפתח בחקירה פלילית בנדון.

על-פי דברי ההסבר לתיקון לחוק, "מדינת ישראל שותפה למאבק על יצירתו של אקלים בין-לאומי נקי משחיתות, וקביעת איסור על מתן שוחד לעובד ציבור זר מהווה נדבך במאבק זה" (הצעת חוק העונשין (תיקון מס' 102)(מתן שוחד לעובד ציבור זר), התשס"ח-2008 (ה"ח 618)). אם מתקיים האמור בסעיף 5 לעיל, הרי הגיעה העת לגבות במעשים את הרטוריקה בענין שותפות ישראל במאבק על אקלים בין-לאומי נקי משחיתות. מדובר לא רק בהתחייבויות באמנות בינלאומיות. מדובר בהתחייבויות שלנו כלפי עצמנו על-פי ערכים שלנו כחברה. מדובר בפניה של ישראל בעולם.