לבקשת התנועה לאיכות השלטון, דחה בית המשפט העליון את בקשת המדינה לדחות את הדיון בעתירה לגבי תקצוב בלתי חוקי של תלמודי תורה בסך 170 מיליון שח בשנה.

לבקשת התנועה לאיכות השלטון, דחה בית המשפט העליון את בקשת המדינה לדחות את הדיון בעתירה לגבי תקצוב בלתי חוקי של תלמודי תורה בסך 170 מיליון שח בשנה.
הדיון יתקיים במועד המתוכנן- 1.7.09.
בג"צ דחה בשבוע שעבר את בקשת המדינה לדחות את הדיון הקבוע ליום 1.7.2009 בעתירת התנועה לאיכות השלטון לגבי תקצוב הבלתי חוקי בסך 170 מיליון שח בשנה שמעביר משרד החינוך לתלמודי תורה..
המדינה מעבירה כ170 מיליון שח בשנה לתלמודי תורה למרות שאין לכך כל בסיס בחוק והמדינה אף הודתה בכתב שאין לכך כל בסיס בחוק. תקצוב מסוג זה ובהיקף זה מחוייב חקיקה ראשית לפי הפסיקה בעניין הסדרים ראשיים..
התנועה הגישה את העתירה עוד בשנת 2008, תוך שהיא דואגת מראש לאפשר זמן סביר למדינה להיערך להסדרת התקצוב בחוק או להחליט להפסיקו: מראש התנועה ביקשה צווים שייכנסו לתוקף רק בתחילת שנת הלימודים תש"ע..
לאחר שהמדינה הגישה תגובות בהן היא נמנעה לחלוטין מלהעלות אפילו טענה אחת לגופו של עניין להגנת העברת הכספים ללא בסיס בחוק, ונוכח טענות התנועה לפיהן היא מראש דאגה לזמן סביר למדינה וכי יש חשיבות לדון בעתירה לפני שיועברו עוד 170 מיליון שח באופן בלתי חוקי לקראת שנת הלימודים תש"ע, הקדים בית המשפט את הדיון בעתירה ליום 1.7.2009.
השבוע הגישה המדינה בקשה לדחות את הדיון בשלושה חודשים, ומהבקשה עלה כי במשך כארבעה חודשים לפני הבחירות לא התקיימה אפילו פגישה אחת עם שרת החינוך בנושא וכי הפגישה הראשונה עם שר חינוך התקיימה עם השר החדש לאחרונה. בתגובת התנועה הדגישה התנועה כי נוכח אי-החוקיות הברורה בהעברת הכספים והודאת המדינה שאין בסיס בחוק לתקצוב, נוכח העובדה שהעתירה הקצתה זמן סביר מראש אך המדינה לא גיבשה עמדה במשך חודשים ונוכח הסכום העתק שיועבר שלא כדין אם העתירה לא תידון במועד שנקבע, אין לדחות את מועד הדיון.הודגש כי צפוי מראש כי אם הדיון ייקבע לאוקטובר כבקשת המדינה, המדינה תטען שכבר לא ניתן להפסיק את העברת הכספים לשנת תש"ע.

בהחלטה בשבוע שעבר קבע בג"צ כי לאור אי הסכמת המדינה לצו ביניים להפסקת העברת הכספים עד בירור העתירה, אין מקום לעת הזו לדחות את הדיון; כן נקבע כי המדינה יכולה לחזור על בקשה לפני ההרכב בדיון שיתקיים ביום 1.7.2009.