שישים וארבע ועדות תכנון ובניה פועלות בניגוד מוחלט לחוק ואינן מפרסמות את הפרוטוקולים של דיוני הוועדה באינטרנט ומונעות מהציבור מידע חופשי ונגיש בנוגע להחלטות הוועדה. התנועה לאיכות השלטון תפעל משפטית באם החוק לא ייושם מיידית.

שישים וארבע ועדות תכנון ובניה פועלות בניגוד מוחלט לחוק ואינן מפרסמות את הפרוטוקולים של דיוני הוועדה באינטרנט ומונעות מהציבור מידע חופשי ונגיש בנוגע להחלטות הוועדה. התנועה לאיכות השלטון תפעל משפטית באם החוק לא ייושם מיידית.
התיק מנוהל ע"י סטודנטים בקליניקה המשפטית בבית הספר למשפטים המסלול האקדמי של המכללה למינהל בשיתוף התנועה לאיכות השלטון
בחודש ינואר 2009 נכנס לתוקפו תיקון לחוק התכנון והבניה אשר קובע את החובה של ועדות תכנון לפרסם את הפרוטוקולים של הישיבות שלהם, באתרי האינטרנט של הוועדה או של הרשות המקומית לה היא שייכת. זאת בשל הצורך להגביר את השקיפות והפיקוח על עבודת הוועדות ומתן נגישות לעיון במסמכים האמורים לכלל הציבור.
עם כניסת החוק לתוקפו, החלה התנועה לאיכות השלטון בבדיקה באשר לאופן יישום החוק על ידי ועדות התכנון ברחבי הארץ, והתגלתה תמונת מצב עגומה של אדישות הוועדות לחובת דרישות החוק. בחיפושים הראשונים, נמצאו וועדות בודדות בלבד המקיימות את דרישת החוק כלשונה.
לאור זאת, שלחה התנועה מכתבים לוועדות שונות ודרשה כי הוועדות יקיימו את הוראת החוק ויפעלו לפרסום הפרוטוקולים באינטרנט.
בעקבות מכתבי התנועה המצב תוקן בחלק מהוועדות, כך שנכון להיום 52וועדות (מכלל 116 הוועדות המקומיות לתכנון ובניה הקיימות, לפי אתר משרד הפנים) מפרסמות פרוטוקולים כנדרש בחוק.
בימים אלה, פנתה התנועה לוועדות המחוזיות בדרישה כי יכפו על הוועדות הכפופות להן לקיים את הוראות החוק, במידה והנושא לא יוסדר תנקוט התנועה בהליכים משפטיים נגד הוועדות שלא יפרסמו את הפרוטוקולים.
הממצאים:
במחוז חיפה 12 ועדות – 5ועדות פרסמו פרוטוקולים ו 7 לא פרסמו.
לא פרסמו- חדרה, מורדות הכרמל(אתר בבניה יפורסם בקרוב) , עיר הכרמל, עירון, קריות, קרית אתא (אתר בבניה יפורסם בקרוב) קרית טבעון.
התנועה משבחת את הוועדות המפרסמות פרוטוקולים- זבולון,חוף הכרמל, חיפה, מנשה אלונה, שומרון.
במחוז ירושלים 4 ועדות – ועדה אחת פרסמה פרוטוקולים ו 3 לא פרסמו.
לא פרסמו- בית שמש, מטה יהודה. הראל.
התנועה משבחת את הוועדה המקומית בירושלים המפרסמת את הפרוטוקולים.
במחוז מרכז 31 ועדות – 18 ועדות פרסמו פרוטוקולים ו 13 לא פרסמו.
לא פרסמו- אלעד, דרום השרון, חבל מודיעין, טייבה, טירה, לב השרון, לוד, מזרח השרון, עמק חפר , קסם, רמלה , שרונים.
התנועה משבחת את הוועדות המפרסמת את הפרוטוקולים – גזר, הוד השרון, יבנה, כפר סבא, יהוד מונסון, מודיעין מכבים רעות, מצפה אפק, נתניה, עמק לוד, פתח תקווה,ראש העין, ראשון לציון, רחובות,רעננה, שהם, שורקות נס ציונה
במחוז תל אביב 10 ועדות – 6 ועדות פרסמו פרוטוקולים ו 4לא פרסמו.
לא פרסמו-אונו, אור יהודה , בני ברק רמת השרון
התנועה משבחת את הוועדות המפרסמת את הפרוטוקולים – בת ים גבעתיים הרצליה חולון רמת גן תל אביב יפו.
במחוז דרום 26 ועדות – 12 ועדות פרסמו פרוטוקולים ו 14 לא פרסמו.
לא פרסמו- אבו-בסמה, אופקים, אילת, אשקלון, דימונה, הערבה התיכונה, להבים, מיתר, מצפה רמון, ערד, רהט, שדרות, שמעונים, שקמים.
התנועה משבחת את הוועדות המפרסמת את הפרוטוקולים –אשדוד, באר שבע, באר טוביה, חבל אילות, עומר, קריית גת, קריית מלאכי, רמת חובב, רמת נגב, תמר, ירוחם
במחוז צפון 33 ועדות – 20 ועדות פרסמו פרוטוקולים ו 13 לא פרסמו.
לא פרסמו- בית שאן, הגלבוע, הגליל המזרחי,טבריה,מגדל העמק,מטה אשר,מעלה הגליל,מעלה חרמון,מרום הגליל,נהריה,נצרת,צפת,קרית שמונה
התנועה משבחת את הוועדות המפרסמת את הפרוטוקולים –אצבע הגליל,בקעת בית הכרם,בקעת בית שאן, גבעת אלונים,גולן,הגליל המרכזי,הגליל העליון,הגליל התחתון, יזרעאלים,כרמיאל, לב הגליל, מבוא העמקים, מעלה נפתלי, משגב, נצרת עלית, עכו, עמק הירדן, עפולה, קצרין, שפלת הגליל (הנתונים מעודכנים ליום 3.6.2009)