התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את מנוי מר שר שלום ג'רבי כמנכ"ל משרד המדע בניגוד להמלצת ועדת המינויים.

התנועה לאיכות השלטון דורשת לבטל את מנוי מר שר שלום ג'רבי כמנכ"ל משרד המדע בניגוד להמלצת ועדת המינויים.
עמדת התנועה היא כי על הממשלה לשים לנגד עיניה את טובת המשרד והציבור אל מול שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים. במידה ואין בבסיס החלטת הממשלה שיקולים כבדי משקל, אשר מצדיקים החלטה המנוגדת לעמדת ועדת המינויים, הרי שיש לבטל את המינוי לאלתר.
במכתבה לראש הממשלה ולמזכיר הממשלה מציינת התנועה כי אתמול אישרה הממשלה את מינויו של מר שר-שלום ג'רבי כמנכ"ל משרד המדע. זאת, על אף העובדה כי ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה המליצה שלא לאשר מינויו של מר ג'רבי.
ועדת המינויים סברה כי למר ג'רבי אין את הכישורים המתאימים לניהול משרד המדע והטכנולוגיה, שהינו משרד מקצועי במהותו. זאת, בשים לב לעובדה שקיימת זיקה פוליטית גבוהה בינו ובין השר הממנה, אשר מצריכה זהירות רבה אף יותר מהרגיל בבחינת מינויו. עוד ראוי להזכיר כי תפקיד מנהל כללי של משרד ממשלתי הינו המשרה המקצועית הבכירה ביותר בהיררכיה המנהלית והמקצועית של המשרד.
כידוע בטרם תאשר הממשלה מינויו של אדם לתפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי עליה לבחון את חוות דעתה של ועדת המינויים. נזכיר כי בועדת המינויים חברים שלושה, כשבראשם עומד נציב שירות המדינה ועימו שני חברים נוספים, אשר אף הם הינם בעלי ידע וניסיון רב בתחומי המינהל הציבורי. עוד נזכיר כי ועדת המינויים מראיינת את המועמד הרלוונטי ובוחנת מועמדותו.
חלה חובה על הממשלה לבחון המלצת ועדת המינויים, אשר כאמור – הינה ועדה מקצועית, "בלב פתוח". הממשלה אינה יכולה לבטל המלצות הוועדה על דרך הסתם, אלא על בסיס ענייני ומהותי. עוד ראוי לציין כי החלטת ממשלה המנוגדת להמלצת הוועדה הינה חריג שיש להצדיקו באופן יסודי.
מעבר לזאת על הממשלה להפגין כבוד מוסדי כלפי ועדת המינויים ומסקנותיה ואין זה ראוי כי הממשלה תבטל המלצות הועדה במחי יד.
התנועה מבקשת לדעת מהם השיקולים שעמדו בבסיס החלטת הממשלה למנות את מר ג'רבי בניגוד לעמדת ועדת המינויים ולעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה.
עמדת התנועה היא כי על הממשלה לשים לנגד עיניה את טובת המשרד והציבור אל מול שיקולים פוליטיים כאלה ואחרים. במידה ואין בבסיס החלטת הממשלה דנן שיקולים כבדי משקל, אשר מצדיקים החלטה המנוגדת לעמדת ועדת המינויים, הרי שיש לבטל את המינוי לאלתר.
נוכח סד הזמנים הקצר והחשש כי מינויו של מר ג'רבי יצא אל הפועל כבר בימים הקרובים מבקשת התנועה תשובה ביממה הקרובה, זאת על מנת שתוכל לשקול המשך צעדיה המשפטיים