התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש המועצה המקומית זרזיר טיפול מיידי בליקויים בניהול תקין של המועצה.

התנועה לאיכות השלטון דורשת מראש המועצה המקומית זרזיר טיפול מיידי בליקויים בניהול תקין של המועצה.
התנועה לאיכות השלטון טוענת שהמועצה פעלה במשך שנים בניגוד להוראות החוק ולכללי מינהל תקין. התנהלות זה מהווה פגיעה קשה באמון התושבים במועצה, ברווחת התושבים, ובאיכות חיי כל אחד ואחד מהם- לא פחות.
התנועה מודיעה כי אם לא יפעל ראש המועצה לתיקון הליקויים, תיאלץ לפנות לבית המשפט.

במכתבה לראש מועצה מקומית זרזיר, חברי המועצה, גזבר המועצה והממונה על חוק חופש המידע במועצה, מציינת התנועה לאיכות השלטון כי במסגרת דו"ח ביקורת רו"ח ברשויות המקומיות שפורסם לאחרונה נחשפו במועצה מקומית זרזיר כשלים וליקויים שתיקונם נחוץ לשם שמירה על מינהל תקין, ביניהם אי יישום תוכנית ההבראה, חוסר פרסום הדוחות הכספיים, אי מינוי מבקר למועצה ואי-מינויו של צוות לתיקון הליקויים.
הדו"ח מציין שהמועצה לא עמדה בתוכנית שנחתמה עם משרד הפנים להסדרת מצבה הכספי. על כן, התנועה מבקשת מהמועצה ליישם את התוכנית הנ"ל ללא דיחוי, לשלוח את התכתובות שהיו בין המועצה למשרד הפנים בנוגע לתוכנית ולשלוח לתנועה עותק ממנה.
בדו"ח נאמר שלחוזים שנחתמו על ידי המועצה לא צורפה חוות דעת של היועץ המשפטי. לפיכך, התנועה דורשת מהמועצה להמציא לה את החוזים שנחתמו ע"י המועצה וערכם עולה על 59,000 אלפי ₪. וכן את אישורי המועצה, הגזבר והיועץ המשפטי שצורפו לחוזים הנ"ל, וכן להימנע מלחתום על חוזים ללא קבלת אישורו של היועץ המשפטי.
נוסף על כן, הדו"ח מדגיש שועדת הביקורת לא התכנסה בתדירות הקבועה בחוק ורוב ועדות החובה לא פעלו בשנה המבוקרת. התכנסות ועדות החובה ופעילות אפקטיבית של ועדת הביקורת מאפשרות בקרה על התנהלות תקינה ויעילה מצד המועצה, ואי פעילותן שקולה בסיבות דנן לשימור הליקויים והמשך פעילות בניגוד למינהל התקין. לפיכך, התנועה דורשת למנות לאלתר את ועדת הביקורת ואת יתר ועדות החובה ככל שאלה לא מונו, ולהבטיח התכנסות של ועדת הביקורת לשם דיון בליקויים העולים מתוך דוחות הביקורת החיצוניים והפנימיים.
הדו"ח ממשיך ומזכיר שהמועצה פעלה ללא מבקר לאחר סיום העסקת המבקר שפרש. אור ליקוי חמור זה, ולאור העובדה שהערובה החשובה ביותר למשטר דמוקרטי תקין הינה חשיפתו לביקורת, התנועה דורשת מהמועצה למנות לאלתר מבקר במידה וטרם מונה, ולהעביר לידה את כתב מינויו ואת פרוטוקול ישיבת המועצה בה אושר מינויו של המבקר החדש.

יתרה מזו, מהדו"ח עולה שראש המועצה לא מינה צוות לתיקון הליקויים כמתחייב מהוראות החוק. אי מינוי צוות כזה, אשר הוראות החוק מחייבות למנותו, עלול להביא בנסיבות כאלה לפגיעה בדרישות החוק ולהפרת כללי המינהל התקין. נוכח זאת, דרישתה של התנועה מסתכמת במינוי צוות לתיקון הליקויים תוך 30 יום והמצאת העתק מכתב המינוי לתנועה.
כמו כן, התנועה דורשת את תיקונם של שורה של ליקויים עליהם הצביע הדו"ח, ביניהם ביצוע תקציבים בלתי רגילים בחריגה מהמסגרת התקציבית המאושרת, אי ניהול רשימת ספקים וקבלנים הרשאים להשתתף במכרזי זוטא, היעדר פרסום פומבי של תמצית הדוחות הכספיים השנתיים, אי עריכת סקר לשערוך נכסים וסקר סיכונים, וחוסר ניהול של פנקס זכויות במקרקעין ואי רישום נכסי המועצה בספרי האחוזה.
נוכח חשיבות העניין, מבקשת התנועה לאיכות השלטון את התייחסות המועצה תוך 20 ימים כדי לאפשר לתנועה לשקול את הצורך בנקיטה בצעדים משפטיים נוספים.